Control
Now Reading
Mail Time: A Gen Z Approach To Indie Development
0

Mail Time: A Gen Z Approach To Indie Development

by Alessandra van Otterlo18 januari, 2023

This article below is in Dutch, the talk itself is in English

De komende tijd delen we de opnames van de 2022 Dutch Game Day powered by Control. De eerste talk die je gratis online terug kan kijken is die van game developer en 3D artist Kela van der Deijl.

Van der Deijls carrière is vrij pril, maar veelbelovend. Tijdens haar studie werkte ze mee aan Reach: SOS, een game die honderdduizenden keren werd gedownload. Momenteel werkt ze aan haar eigen game Mail Time (die in april uitkomt). Daarvoor heeft ze al een uitgever gevonden, en je komt de game tegen in verschillende on- en offline showcases. Zelfs op GDC. Ook bracht de Kickstarter campagne voor Mail Time meer dan twee keer het streefbedrag op.

Hoe krijgt Van der Deijl dat allemaal voor elkaar? Dat vertelde ze tijdens de Dutch Game Day. Ze deelde haar strategie voor het ontwikkelen, pitchen en vermarkten van Mail Time. En ze vertelt hoe ze haar netwerk binnen de industrie in korte tijd heeft weten op te bouwen.

Over de Dutch Game Day

De Dutch Game Day vond op 6 oktober plaats in Beeld & Geluid in Hilversum. Het evenement is een samenwerking tussen Dutch Media Week, Dutch Games Association en Control. De rol van Control is het programmeren van het congres. Dutch Media Week integreert de game-dag in hun bredere programmering, regelt alle praktische zaken en legt de verbinding met het bredere medialandschap.

Beeld bovenaan: Kela van der Deijl tijdens haar Dutch Game Day talk (Arno Landsbergen)

About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de game-industrie en is/was werkzaam voor diverse developers, publishers en organisaties in binnen- en buitenland (zie soops.net/projects).