Control
Now Reading
Dutch Game Day • Uitdagingen bij het schalen van multiplayer games
0

Dutch Game Day • Uitdagingen bij het schalen van multiplayer games

by Alessandra van Otterlo26 september, 2022

Nog ruim een week tot de Dutch Game Day powered by Control. Met Stefan Ideler kondigen we de laatste spreker aan. Een overzicht van alle sprekers vind je op de website.

Stefan Ideler is CTO bij hostingbedrijf i3D.net. In die rol heeft hij gewerkt aan het schalen van talloze AAA-multiplayer games naar miljoenen spelers wereldwijd, waaronder games uit de franchises The Division en Rocket League.

De juiste hosting-infrastructuur is cruciaal voor het lange termijn succes van je game. Ideler weet uit ervaring welke uitdagingen dit met zich meebrengt. Of het nu gaat om je te beschermen tegen DDoS aanvallen, het voorkomen van cheats, of andere zaken waar een developer rekening mee moet houden bij het ontwikkelen van multiplayer games. In zijn Dutch Game Day talk bespreekt hij hoe je deze uitdagingen kan aanpakken.

Deze sessie is mede mogelijk gemaakt door i3D.net.

Koop nu je kaarten

Wil je er op 6 oktober bij zijn? Klik dan nu hier om je kaartje voor de Dutch Game Day te kopen. Naast een gewoon conference ticket en een combi ticket dat ook toegang geeft tot de Dutch Game Awards, is er ook een beperkt aantal studentenkaarten beschikbaar in de losse verkoop.

Over de Dutch Game Day

De Dutch Game Day vindt op 6 oktober plaats in Beeld & Geluid in Hilversum. Het evenement is een samenwerking tussen Dutch Media Week, Dutch Games Association en Control. De rol van Control is het programmeren van het congres. Dutch Media Week integreert de game-dag in hun bredere programmering, regelt alle praktische zaken en legt de verbinding met het bredere medialandschap. Dutch Games Association managet de hele game dag en organiseert op de avond van 6 oktober de Dutch Game Awards.

About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de game-industrie en is/was werkzaam voor diverse developers, publishers en organisaties in binnen- en buitenland (zie soops.net/projects).