Control
Now Reading
Dutch Game Day • Lee Hammoud is expert in snelle prototypes
0

Dutch Game Day • Lee Hammoud is expert in snelle prototypes

by Alessandra van Otterlo20 september, 2022

De Dutch Game Day powered by Control komt snel dichterbij. Deze week kan je een reeks aankondigingen van sprekers tegemoet zien. Hou de Control website dus in de gaten.

Developer Lee Hammoud heeft meer dan zeven jaar ervaring met Unreal Engine en hij werkt aan verschillende indie-games, waaronder zijn solo project Psychoverse City en VR game Soar. Door zijn deelname aan zo’n 20 game-jams heeft Hammoud geleerd hoe je snel een prototype maakt.

In zijn Dutch Game Day talk vertelt hij hoe je prototyping kan versnellen. Hammoud laat ook zien welke valkuilen er zijn waardoor het fout kan gaan met je snelle prototype. Tot slot vertelt hij hoe de aanpak van dit type snel development zijn vermogen om games af te maken heeft beïnvloed.

Deze sessie is mede mogelijk gemaakt door Rami Ismail (die zelf ook spreker is).

Koop nu je kaarten

We hebben al een aantal sprekers aangekondigd, maar er volgen er nog meer. Wil je er op 6 oktober bij zijn? Klik dan nu hier om je kaartje voor de Dutch Game Day te kopen. Naast een gewoon conference ticket en een combi ticket dat ook toegang geeft tot de Dutch Game Awards is er ook een beperkt aantal studentenkaarten beschikbaar in de losse verkoop.

Over de Dutch Game Day

De Dutch Game Day vindt op 6 oktober plaats in Beeld & Geluid in Hilversum. Het evenement is een samenwerking tussen Dutch Media Week, Dutch Games Association en Control. De rol van Control is het programmeren van het congres. Dutch Media Week integreert de game-dag in hun bredere programmering, regelt alle praktische zaken en legt de verbinding met het bredere medialandschap. Dutch Games Association managet de hele game dag en organiseert op de avond van 6 oktober de Dutch Game Awards.

About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de game-industrie en is/was werkzaam voor diverse developers, publishers en organisaties in binnen- en buitenland (zie soops.net/projects).