Now Reading
GDC 2021 • De Nederlandse en Belgische sprekers
0

GDC 2021 • De Nederlandse en Belgische sprekers

by Alessandra van Otterlo9 juli, 2021

We hebben ons door de sprekerslijst voor de Game Developers Conference (GDC) geworsteld op zoek naar Nederlanders, Belgen, en in Nederland wonende buitenlanders. Hieronder een overzicht in alfabetische volgorde.

Kristof Beets: Vlaming Beets is Senior Director of Technical Management bij Imagination Technologies. Tijdens GDC doet hij voor zijn werkgever twee sessies: een panel over de toekomst van AAA in mobile gaming, en een talk over ray tracing voor mobiel.

Gino van den Bergen: Freelance Physics Programmer Van den Bergen is bijna elk jaar te vinden op de GDC sprekerslijst. Dit jaar gaat zijn talk over ‘Conservative Mesh Decimation for Collision Detection and Occlusion Culling’. De talk is onderdeel van de Math in Game Development Summit.

Matthew Florianz: Florianz woont al een aantal jaren in het Verenigd Koninkrijk, waar hij als Principle Audio Designer werkt bij Frontier Developments. In zijn GDC talk vertelt Florianz over sound design in de open wereld management games van Frontier.

Gerben Grave: Narrative Designer Gerben Grave heeft twee talks. Zijn solo-talk gaat over worldbuilding, en is onderdeel van de Game Narrative Summit. De andere talk geeft hij met Thomas Jager, en gaat over zijn werk bij The Game Bakery.

Arno Hartholt: Voormalig game journalist Arno Hartholt is tegenwoordig Director R&D Integration bij het USC Institute for Creative Technologies. Hij is een van de sprekers tijdens een door HP gesponsord panel over de toekomst van VR.

Jurie Horneman: Programmeur Horneman werkte onder andere bij Blue Byte, Rockstar en Arkane. Tegenwoordig is hij Lead R&D Programmer bij Ubisoft Toronto. Als onderdeel van de AI summit vertelt hij over zijn werk aan Watch Dogs: Legion.

Ramon Huiskamp: Huiskamp is indie developer en Level Designer bij No Brakes Games. Als onderdeel van een groep industrie professionals vertelt hij in een micro talk en in een zoom sessie wat je op je weg vindt als je een baan in de industrie zoekt.

Thomas Jager: Jager is freelance producer, maar zijn GDC talk doet hij vanuit zijn functie van secretaris van coöperatie The Game Bakery. Samen met Gerben de Grave vertelt hij over de voordelen die de coöperatie biedt aan de deelnemende bedrijven.

Daniel van Leeuwen: Van Leeuwen is Art Lead bij Moon Studios. Tijdens GDC vertelt hij, samen met Art Director Jeremy Gritton, over de art van Ori and the Will of the Wisps, en over de uitdagingen die de volledig remote studio tijdens development ondervond.

Adinda van Oosten: Van Oosten geeft les aan de Lingnan University in Hong Kong en ze runt een eigen YouTube kanaal, Acreates, waar ze Game Maker tutorials maakt. Net als Huiskamp geeft ze een micro talk over werken in de game-industrie.

Gijsbert Pols: Pols is Lead Product Strategist bij Adjust. Laatstgenoemde sponsort een talk waarin Pols uitlegt hoe reclame via connected TV al lang niet meer alleen draait over video boodschappen; games vormen een steeds belangrijker onderdeel van CTV advertising.

Bram Ridder: Vrij snel na het afronden van zijn studie aan de TU Delft vertrok Ridder naar het buitenland. Momenteel werkt hij bij Rebellion als AI Programmer. Zijn GDC talk gaat over automated game testing voor de titels van de Britse developer.

Klaus Scherwinski: Scherwinski is freelance Storyboard Artist met een portfolio tjokvol AAA-titels. Zijn werk aan Horizon: Forbidden West bracht hem naar Amsterdam. Net als Huiskamp en Van Oosten doet Scherwinski een micro talk over werken in games.

Bob De Schutter: De Schutter is professor aan de Miami University in Oxford Ohio, maar hij is ook indie developer (o.a. Brukel).  De Schutter vertelt in een panel van professoren over het combineren van lesgeven met het ontwikkelen van commerciële indie games.

Ressa Schwarzwald: Schwarzwald, Audio Producer bij Tinybuild, laat in een talk van 30 minuten zien hoe je met Unity, Wwise en game controllers instrumenten kan maken. Ze is ook een van de sprekers die je tijdens de Audio Summit Q&A de hemd van het lijf kan vragen.

Céline Veltman: Veltman werkte als freelance artist aan Hidden Folks en aan Simmiland (Sokpop). In een GDC micro talk vertelt ze waarom het belangrijk is om soms afstand te nemen van je werk, ook al is de verleiding groot om maar door te blijven werken.

Ewoud van der WerfSchim, de debuut-game van indie developer Van der Werf ging er onlangs vandoor met de Indigo Award. Tijdens de GDC Experimental Gameplay Workshop vertelt de developer over de schaduw gameplay mechanic van de 3D platformer.

Korting

Control-lezers krijgen een korting van 10% op All Access, Summit en Core passen. Gebruik bij je registratie kortingscode GDC21-CTRL-SAVE10 om je pas tegen gereduceerd tarief aan te schaffen. Een kaart kopen kan hier.

De sprekerslijst is lang, dus het kan dat we sprekers hebben gemist. Mocht dat het geval zijn: laat het ons weten.

Beeld: Schim, de game van Ewoud van der Werf

About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de game-industrie en is/was werkzaam voor diverse developers, publishers en organisaties in binnen- en buitenland (zie soops.net/projects).