Nieuws
Now Reading
Nieuwe CEO voor Paladin Studios
0

Nieuwe CEO voor Paladin Studios

by Eric Bartelson4 maart, 2019

Eerder vandaag kondigde Paladin Studios-oprichter Derk de Geus aan dat hij de dagelijkse leiding van het bedrijf overdraagt aan een nieuwe CEO, Kay Gruenwoldt. De komende maanden gelden als een transitieperiode waarin de rol van CEO nog even gedeeld wordt door beiden, waarna Gruenwoldt het definitief overneemt.

Kay Gruenwoldt

In een bericht schrijft De Geus dat het bedrijf in de afgelopen jaren steeds met vijftig procent per jaar is gegroeid en dat het eind voorlopig nog niet in zicht is. “Met meer dan 55 mensen in dienst is het duidelijk dat de organisatie moet opschalen, waarbij we de unieke bedrijfscultuur van Paladin willen behouden.” De man die dat proces het best kan begeleiden is Kay Gruenwoldt volgens De Geus. Zelf blijft hij nog wel betrokken bij het bedrijf, aldus De Geus, maar dan als ‘Chairman of the Board’. 

Groei

Kay Gruenwoldt was al eens eerder een periode in dienst bij Paladin Studios. In 2016 en 2017 vervulde hij de rol van business development manager. Hij haalde toen onder meer opdrachten van Kongregate en Kiloo binnen en overzag de groei van de studio van 23 naar 40 mensen.

Paladin Studios is 14 jaar geleden opgericht door de De Geus en Dylan Nagel. Het tweetal maakte in de eerste jaren voornamelijk serious games zoals Enercities. Nadat Nagel in 2012 voor zichzelf begon, legde Paladin zich meer en meer toe op entertainment games, zowel eigen IP als work for hire. De eigen game Momonga Pinball Adventures werd niet het grote gehoopte succes, maar bracht de studio onder de aandacht van grote partijen als Bandai Namco en DeNA. De laatste jaren maakt de studio vanuit de Caballerofabriek in Den Haag voornamelijk mobiele games van bekende licenties, zoals Galaga Wars, Stormbound, My Tamagotchi Forever en Amazing Katamari Damacy.

About The Author
Eric Bartelson
Eric Bartelson
Eric Bartelson is co-founder en voormalig hoofdredacteur van alles Control. In het verleden was hij hoofdredacteur van GameQuest, schreef over games voor het Parool en was scout voor een grote publisher.