Nieuws
Now Reading
DevQuest: Adriaan de Jongh vraagt indies wereldwijd waarom ze games maken
0

DevQuest: Adriaan de Jongh vraagt indies wereldwijd waarom ze games maken

by Alessandra van Otterlo3 april, 2018

Game development is moeilijk, maar toch zijn er overal ter wereld indie developers die games maken. Op verzoek van Microsoft reisde Adriaan de Jongh de wereld rond om met verschillende van hen te praten om te horen waar hun passie voor games maken vandaan komt.

De vierdelige serie is nu te kijken via het Windows Developer YouTube kanaal.

In deel een zien we een stukje Amsterdam, waarna De Jongh afreist naar Praag voor een bezoek aan Amanita Design (Machinarium, Samarost serie).

Deel twee speelt zich af in een koud Montreal, waar De Jongh Compulsion Games (Contrast, We Happy Few) , KO_OP Mode (o.a. GNOG), en Kitfox Games (Moon Hunters, Boyfriend Dungeon) bezoekt.

In het derde deel volgen we De Jongh naar Los Angeles. Althans, er is een filmcrew in LA, maar het gesprek tussen De Jongh en Night School Studio (o.a. Oxenfree) gaat via Skype, omdat eerstgenoemde vast zat in Montreal.

In het vierde, en laatste deel, is De Jongh in Melbourne waar hij langs gaat bij The Arcade, een workspace waar meer dan dertig indie studios games maken. Onder andere Harmonious Games (Putty Pals, sprekers op Control Conference 2017), League of Geeks (Armello), Mountains (Florence) en Hipster Whale (Crossy Road) zijn in het verzamelgebouw gevestigd.

About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de gamesindustrie en is/was werkzaam voor diverse Nederlandse developers, publishers en organisaties (zie soops.net/projects).