Nieuws
Now Reading
GDC 2018 • Een voorproefje en korting voor Control-lezers
0

GDC 2018 • Een voorproefje en korting voor Control-lezers

by Alessandra van Otterlo12 december, 2017

Het is nog even wachten tot de Game Developers Conference weer losbarst, maar er zijn al verschillende sprekers aangekondigd. Om vast in de stemming te komen hieronder een kleine selectie.

Rules of the Game

In de Rules of the Game sessie vertellen vijf succesvolle gamemakers onder leiding van Richard Rouse III elk tien minuten over een design techniek or een design regel die zij gebruiken. De sprekers zijn: Erin Hoffman-John (CEO/Designer, Sense of Wonder), Soren Johnson (CEO/Design Director, Mohawk Games), Raph Koster (onafhankelijk Designer), Josh Sawyer (Director, Obsidian Entertainment), en Stone Librande (Lead Designer, Riot Games)

Classic Postmortem

Game designer en programmeur, Michael Cranford was medeverantwoordelijk voor het ontstaan van The Bard’s Tale serie waarvan in 1985 het eerste deel uitkwam. Momenteel werkt inXile Entertainment aan The Bard’s Tale IV, een project waarbij Cranford als adviseur betrokken is. Tijdens zijn talk op GDC kijkt hij terug op het maken van The Bard’s Tale I en II.

Handleiding voor console-ports

Thomas O’Connor (Studio Director, PlayEveryWare) doet tijdens zijn Indie Game Summit een talk over het porten games naar console. Zijn sessie is bedoeld om indie developers beter voor te bereiden op alles wat er komt kijken bij het releasen van een console game, en zodat ze hun games en schema beter kunnen voorbereiden op het porten.

Korting voor Control-lezers

Control is dit jaar wederom media partner van GDC. Met de code GDC18CTR krijg je 10 procent korting op All Access, GDC Conference en GDC Conference + Summits passen. Koop je je pas vóór 31 januari, dan pak je ook nog de early bird korting mee.

Beeld: GDC Flickr

About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de gamesindustrie en is/was werkzaam voor diverse Nederlandse developers, publishers en organisaties (zie soops.net/projects).