Control
Now Reading
Control Conference • Aïda de Ridder vertelt hoe ze met Japanse software de animated characters van ‘Herald’ maakte
0

Control Conference • Aïda de Ridder vertelt hoe ze met Japanse software de animated characters van ‘Herald’ maakte

by Alessandra van Otterlo3 oktober, 2017

Scroll down for English

Aïda de Ridder is een 2D artist met een voorliefde voor animatie en illustratie. Ze is mede-oprichter van en Art Director bij indie studio Wispfire, waar ze verantwoordelijk is voor een herkenbare visuele stijl die doorschemert in alle projecten.

Voor Wispfires eerste game Herald: An Interactive Period Drama, gebruikte De Ridder voor character animation de Japanse software Live2D Cubism. In haar sessie tijdens Control Conference vertelt ze over de software en de technieken die zijn gebruikt om de 2D portretten in Herald te animeren, en hoe je als 2D artist meer kan dan het maken van statische art.

Early Bird korting

Tot 7 oktober kan je Control Conference kaarten via de website kopen voor het early bird tarief van €99. Voor studenten is er een gereduceerd tarief van €55.


English

Aïda de Ridder is a 2D artist with a love for animation and illustration. She is co-founder and Art Director of indie game company Wispfire, where she aims to develop a visual style that permeates through all of our projects.

With their first game, Herald: An Interactive Period Drama, De Ridder used a Japanese software package called Live2D Cubism for character animation. In her Control Conference talk, she will discuss the software and techniques used to animate the 2D portraits in Herald, and elaborates on ways that 2D artists can expand their skillset beyond static images.

Early Bird discount

Until October 7, you can buy your Control Conference tickets on the website at the early bird price of €99. Students can get tickets at the special rate of €55.

About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de game-industrie en is/was werkzaam voor diverse developers, publishers en organisaties in binnen- en buitenland (zie soops.net/projects).