Nieuws
Now Reading
GDC • Nederlandse sprekers goed vertegenwoordigd
0

GDC • Nederlandse sprekers goed vertegenwoordigd

by Alessandra van Otterlo20 februari, 2017

In de lange line-up van GDC-sprekers vonden we ook een flink aantal Nederlanders of buitenlanders die in Nederland werken. Hieronder een alfabetisch overzicht met namen inclusief links naar de sessies. Hebben we iemand over het hoofd gezien? Laat het ons weten.

Game Engine Programmer, Gino van den Bergen is al jaren lang een vast spreker op GDC. Dit jaar geeft een talk over B-Rep voor triangulated polyhedra.

Trevor Blom, tech lead bij Vertigo Games kijkt samen met iemand van Intel terug op het ontwikkelen van Arizona Sunshine in Unity.

Anko Duizer, Principal SDE Manager DX Azure (Microsoft) vertelt samen met twee collega’s in een gesponsorde sessie over hoe grote titels als Halo, Hitman en Walking Dead Azure gebruiken.

NHTV docent en narrative en game designer Mata Haggis geeft in zijn talk indie developers storytelling-tools on hun narrative en gemeplay te boosten.

Paul Hanraets, oprichter van Gambitious is een van de juryleden van de GDC Pitch.

Alastair Hebson, oprichter en Creative Director van Steely Glint Games is een van de sprekers in de GDC Advocacy Microtalks sessie.

Pieter van den Heuvel, Head of eSports bij Newzoo bespreekt de groei van eSports in de afgelopen jaren. Ook kijkt hij vooruit en vertelt welke veranderingen er de komende vijf jaar zijn te verwachten.

Een aantal indie developers, waaronder Rami Ismail van Vlambeer gaan in de Everything I Said Was Wrong: Why Indie Is Different Now sessie in op dingen waarin ze vijf jaren geleden heilig in geloofden, maar die nu hopeloos achterhaald zijn. Daarnaast is hij de samensteller en moderator van de #1ReasonToBe sessie.

Developer Adriaan de Jongh geeft een Independent Games Summit talk waarin hij terugkijkt op zes jaar playtesten. Daarnaast vertelt hij in de Failure Workshop over het sluiten van Game Oven.

Nixxes oprichter en CEO, Jurjen Katsman deelt in zijn talk getiteld Advanced Graphics Tech: How to Thrive on the Bleeding Edge Whilst Avoiding Death by 1,000 Paper Cuts de ervaringen van zijn team met DirectX12.

Tommy Krul, mede-oprichter en CTO van Super Evil Megacorp vertelt in zijn sessie over de technische achtergrond van een hobby-project van één persoon dat uitgroeide tot een game dat door miljoenen wordt gespeeld.

Vlad Micu, oprichter en eigenaar van VGVisionary is voorzitter van de IGDA Indie SIG Roundtable,

TinyBuild CEO Alex Nichiporchik is een van de panelleden in het door Amazon gesponsorde How to Survive and Thrive on No Budget panel waarin ze bespreken hoe je het meeste uit je budget haalt, onder andere op het gebied van marketing tijdens evenementen.

Martine Spaans, oprichter en eigenaar van Android publisher Tamalaki Games vertelt in haar sessie over retentie op mobiel welke key factoren er voor zorgen dat sommige mobiele games aan de top blijven en anderen falen.

Robin-Yann Storm, Tools Designer bij IO Interactive, geeft een Level Design Workshop: Improving Tool Design Through Editor Triage workshop en host twee dagen een Improving Pipelines Through Tool Triage Roundtable.

Guerrilla Games

Horizon: Zero Dawn komt uit op de tweede dag van de GDC. Tijdens het congres zijn er een vier talks over de ontwikkeling van de open wereld game van Guerrilla.

Dan Sumaili, Senior Tools Programmer, en Sander Van der Steen, Principal Tools Programmer, geven in hun Creating a Tools Pipeline for ‘Horizon: Zero Dawn’ sessie inzicht in hoe Guerrilla Games een tools pipeline opbouwde voor een bestaande engine die ook voldeed aan de vereisten voor een nieuwe game.

Gameplay Programmer Leszek Szczepanski geeft een Building Non-linear Narratives in ‘Horizon: Zero Dawn’ talk.

Paul Van Grinsven, Game Programmer laat in zijn Player Traversal Mechanics in the Vast World of ‘Horizon: Zero Dawn’ presentatie zien welke technieken er zijn ontwikkeld om een responsive en geloofwaardig agile karakter in een 3rd person open wereld te besturen.

Senior Programmer Jaap van Muijden, vertelt in zijn talk over het GPU-based procedural placement systeem dat de wereld rondom de speler in’Horizon: Zero Dawn’ creëert.

Korting voor Control-lezers

Control is dit jaar wederom media partner van GDC. Met de code GDC17CTL krijg je 10 procent korting op All Access, Main Conference, All Access + VRDC en Main Conference + VRDC passen. Koop je je pas vóór 25 februari voor $300 korting.

About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de game-industrie en is/was werkzaam voor diverse developers, publishers en organisaties in binnen- en buitenland (zie soops.net/projects).