Now Reading
Uit Nu! RIVE, de laatste game van Two Tribes
0

Uit Nu! RIVE, de laatste game van Two Tribes

by Alessandra van Otterlo13 september, 2016

Het idee voor RIVE ontstond al in 2005. Pas in 2013, toen Two Tribes bijna kopje onder ging en Collin van Ginkel en Martijn Reuvers tot de conclusie kwamen dat ze geen familie vriendelijke games meer wilden maken, kwam het idee voor de hardcore shooter weer op tafel. Vandaag is de game uitgekomen voor PlayStation 4 en Steam.

RIVE is een 360-graden shooter/platformer-hybrid. Verzamelaar Roughshot raakt gevangen op een mysterieus ruimteschip en hij moet zichzelf al hackend en schietend in vrijheid zien te brengen.

Geen zin meer

Gedurende de ontwikkeling van de game kwamen Van Ginkel en Reuvers erachter dat ze er na 15 jaar niet zoveel zin meer in hadden. Het maken van games vonden ze nog steeds te gek, maar ze voelden zich oud en traag in het continue veranderende gamelandschap. Daarom besloten ze in maart dat het hun laatste game zou zijn.

Volgens Ginkel staan hij en Reuvers nog volledig achter hun besluit om te stoppen: “Het doorhakken van de knoop heeft gezorgd voor zowel creatieve als zakelijke vrijheid om van RIVE echt het beste Two Tribes spel ooit te maken. Ik denk dat je het wel zult merken als je het speelt, het is tot in te puntjes afgewerkt en volledig anders dan al onze voorgaande games.”

Tijd voor nieuwe uitdagingen

Nu het einde in zicht is is er geen twijfel bij Van Ginkel over het einde van Two Tribes: “We staan er nog volledig achter en we merken steeds meer dat het tijd is voor een nieuwe uitdaging.” Wat die nieuwe uitdaging is weet hij nog niet: “Voorlopig haal ik mijn schouders op als mensen dat vragen. Met de release van RIVE hebben we hopelijk eventjes de tijd om daar eens rustig over na te denken.”

RIVE is voor de speciale launchprijs van €12.75 te downloaden in de PlayStation store en op Steam. Daarna kost de game op beide platforms €14.99.

About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de game-industrie en is/was werkzaam voor diverse developers, publishers en organisaties in binnen- en buitenland (zie soops.net/projects).