Control
Now Reading
Control Conference • The making of Battlezone VR
0

Control Conference • The making of Battlezone VR

by Alessandra van Otterlo8 september, 2016

We gaan terug naar 1980, Atari brengt arcade game Battlezone uit. De speler kijkt door een periscoop viewer en bestuurt een tank die aangevallen wordt door andere tanks en raketten. Alles in wireframe vector graphics. Volgens sommigen is dit de eerste VR arcade game ooit.

Fast forward naar 2016. VR devices zijn beschikbaar voor het grote publiek en Britse studio Rebellion werkt aan een remake van Battlezone. Dit keer een ‘echte’ VR-ervaring.

jv2

James Valls

James Valls, senior producer bij Rebellion, vertelt in zijn ‘The making of Battlezone’ sessie het verhaal van het development van de game, vanaf de eerste prototypes tot de release. Battlezone is het eerste VR project van Rebellion, dus je kan je voorstellen dat dit gepaard is gegaan met wat uitdagingen. Valls deelt het allemaal.

Wil je de sessie van James Valls of een van de vele andere sprekers niet missen? Koop dan nu je kaartje.

About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de game-industrie en is/was werkzaam voor diverse developers, publishers en organisaties in binnen- en buitenland (zie soops.net/projects).