Control
Now Reading
Control Conference • William Chyr over inspiratie voor Manifold Garden en game development voor het oog van de hele wereld
0

Control Conference • William Chyr over inspiratie voor Manifold Garden en game development voor het oog van de hele wereld

by Alessandra van Otterlo7 september, 2016

Wellicht dat de naam William Chyr niet gelijk een belletje doet rinkelen, maar als je game-media een beetje in de gaten houdt en het beeld hierboven ziet dan moet je hem wel eens zijn tegengekomen.

Lovende reacties

Manifold Garden is de first-person exploration game van William Chyr. In de game maak je opnieuw kennis met zwaartekracht in je ontdekkings- en puzzeltocht door een Escher-achtige wereld. Journalisten van Kotaku, Polygon, US Gamer, Wired, Rock Paper Shotgun, en Gameinformer waren lovend over de demo van de game. Ook op E3 viel Manifold Garden op tussen het AAA geweld en ontving verschillende ‘Best of E3’ nominaties, waaronder een van IGN.

WilliamChyr_SquarePicture4

Inspiratie en openbaar game development

Op Control Conference deelt Chyr over hoe hij elementen van architectuur en installatiekunst heeft vertaald naar game design. Daarnaast vertelt hij hoe het is om Manifold Garden via streaming en social media te ontwikkelen voor het oog van de wereld en hoe hij feedback van de community verwerkt in de game.

Ben je benieuwd naar het verhaal van Chyr? Koop dan nu je ticket in de online shop.

De talk van William Chyr is powered by Vlambeer.

About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de game-industrie en is/was werkzaam voor diverse developers, publishers en organisaties in binnen- en buitenland (zie soops.net/projects).