Nieuws
Now Reading
GDC Europe sessies over The Witcher, combat in AAA, en VR
0

GDC Europe sessies over The Witcher, combat in AAA, en VR

by Alessandra van Otterlo2 augustus, 2016

In minder dan twee weken gaat GDC Europe van start. Nog steeds kondigt de organisatie nieuwe sprekers aan. Hieronder een paar die we eruit hebben gepikt.

Game designer en VR consultant Thomas Bedenk deelt zijn ideeën over het design voor VR games. Volgens Bedenk worden VR games beter wanneer je rekening houdt met de perceptie en psychologie van de speler. Hij illustreert dit met concrete voorbeelden.

De wereld van The Witcher

In zijn The Living World of ‘The Witcher’ sessie bespreekt CD Projekt Red lead technical designer Matthew Steinke de uitdagingen die hij tegenkwam bij het ontwerpen van de open wereld voor de game. Hij laat ook zien hoe het Wild Hunt team feedback van de spelers heeft verwerkt in de game.

witcher3-1

Knokken in AAA

Michael Barclay (Lead Level Designer, Cloud Imperium Games), Sam Howels (Principal Designer, Deep Silver Dambuster Studios) en Pete Ellis (Level Designer, Guerrilla Cambridge) bespreken in een panel waar je allemaal rekening mee moet houden wanneer je combat scenarios maakt voor first- en third-person action games.

Korting voor Control-lezers

Control-lezers krijgen 10 procent korting op een GDC all access pas. Gebruik hiervoor bij registratie de speciale kortingscode GDCE16CL.

About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de game-industrie en is/was werkzaam voor diverse developers, publishers en organisaties in binnen- en buitenland (zie soops.net/projects).