Now Reading
Dev Blog: Implementatie van HDR in Rise of the Tomb Raider
0

Dev Blog: Implementatie van HDR in Rise of the Tomb Raider

by Alessandra van Otterlo27 juli, 2016

Het Utrechtse Nixxes is al lange tijd partner van developer Crystal Dynamics en ze hebben al menig conversie van Tomb Raider titels op hun naam staan.

Dit zijn over het algemeen geen ports van door Crystal Dynamics gemaakte games. Development bij Nixxes gebeurt vaak tegelijkertijd. Zo maakten ze voor Tomb Raider (2013) de PlayStation 3 en PC versie terwijl er in Redwood City aan de Xbox 360 versie werd gewerkt.

Voor Rise of the Tomb Raider deed Nixxes de back-port voor de Xbox 360. Onlangs schreven ze samen met Nvidia een blog over de implementatie van HDR in deze game.

Rise of the Tomb Raider HDR vs SDR

(Beeld uit de blogpost: HDR (links) vs SDR (rechts))

 

 

About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de game-industrie en is/was werkzaam voor diverse developers, publishers en organisaties in binnen- en buitenland (zie soops.net/projects).