Now Reading
Nuclear Throne, katten, innovatieve games, en data. Een greep uit de sessies van GDC Europe
0

Nuclear Throne, katten, innovatieve games, en data. Een greep uit de sessies van GDC Europe

by Alessandra van Otterlo13 juli, 2016

Op 15 en 16 augustus strijkt GDC Europe weer neer in de Koelnmesse in Keulen. De afgelopen weken zijn er al flink wat sprekers aangekondigd. Control haalde er een paar uit.

De uitdagingen van live-development

Rami Ismail deelt wat heeft Vlambeer geleerd van het ontwikkelen van Nuclear Throne voor een live publiek. Oftewel, hoe develop je een game en bouw je tegelijkertijd een community op. Met de tips van Ismail kunnen andere developers kijken hoe zij Twitch in het ontwikkelen van hun game kunnen integreren en wat de uitdagingen zijn waar ze rekening mee moeten houden.

Katten

Herdjie Zhou van Lucky Kat vertelt hoe een de hartaanval die hij op jonge leeftijd kreeg ervoor heeft gezorgd dat hij in de game-industry belandde, en hoe ze alle beroemde katten in Nom Cat hebben gekregen. Wat was het aanbod van Lucky Kat dat de managers van Grumpy Cat, Garfield en Keyboard Cat niet konden weerstaan.

nomcat

Innovatieve games

En dan last, but not least, DEEP van Monobanda Play en Owen Harris, is een van de dertien games in de European Innovative Games Showcase. Deze sessie is de Europese versie van de Experimental Gameplay Workshop van GDC San Francisco. In microtalks van elk vijf minuten vertellen de sprekers wat speciaal is aan hun game .

Data en hoe je er je voordeel mee doet

Amazon heeft bergen met data verzameld waar ze uit in meten hoe spelers met in app purchases omgaan en hoe de meest winstgevende game IAPs gebruiken om goed geld te verdienen. Mike Hines laat in zijn sessie zien hoe de data van de top 50 games verschillen van de rest en wat zij anders hebben gedaan om de resultaten te bereiken. Uit de analyse van Amazon blijkt dat er een handvol dingen zijn die de meest succesvolle games anders doen dan de rest. Hines deelt naast data ook tips die developers kunnen gebruiken in hun eigen games.

Korting voor Control-lezers

Control-lezers krijgen 10 procent korting op een GDC all access pas. Gebruik hiervoor bij registratie de speciale kortingscode GDCE16CL. Wanneer je je pas vóór 20 juli koopt pak je ook nog de early bird korting mee

About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de game-industrie en is/was werkzaam voor diverse developers, publishers en organisaties in binnen- en buitenland (zie soops.net/projects).