Control
Now Reading
Datum Control Conference is bekend
0

Datum Control Conference is bekend

by Alessandra van Otterlo25 mei, 2016

We hebben een datum! Control Conference vindt plaats op 28 september in TivoliVredenburg (Utrecht) als onderdeel van het Nederlands Film Festival.

Het programma bevat net als voorgaande jaren sprekers uit binnen- en buitenland die hun ervaring en kennis delen op het gebied van alle facetten van game development. Daarnaast zijn er tracks die developers helpen bij de zakelijke kant van het games maken.

Leap of Faith

We hebben nog geen sprekers aangekondigd, maar als je er vertrouwen in hebt dat we ook dit jaar weer een mooi evenement neerzetten, dan kan je nu een Leap of Faithpas kopen. Deze kost €95,00 (ex BTW) en is beschikbaar tot het moment dat we de eerste sprekers aankondigen. Je vertrouwen in Control wordt beloond, want onder de Leap of Faith pashouders verloten we onder andere een all access pas voor GDC Europe.

Goedkoper dat dit wordt het niet, behalve voor studenten, voor wie er ook dit jaar speciale tarieven zijn. De verkoop van studentenkaarten en andere passen gaat op een later moment van start.

Terugblik

Om je geheugen op te frissen zetten we een aantal buitenlandse sprekers van vorig jaar op een rijtje. Mateusz Tomaskiewicz vertelde over het ontwerp van de proloog in The Witcher 3. Sarah Elmaleh sprak over de toegevoegde waarde die voiceover heeft voor games en ze gaf nuttige tips over het werken met voice actors. Casper Konefal nam ons, aan de hand van concept art, mee in de wereld van Dragon Age. Indie developer Daniel Benmergui gaf zijn visie op game design en mechanics. Colin Northway deelde de ervaringen die hij met het ontwikkelen van Fantastic Contraption opdeed; wat werkt wel, en wat werkt niet in VR. En Matthew Florianz vertelde welke technieken er zijn gebruikt om de sound van Elite: Dangerous te creëren.

Het waren niet alleen buitenlanders die het podium beklommen. Met zijn ‘How to Survive Your First Indie Game For Dummies‘ sessie liet Rami Ismail de aanwezige developers eens naar zichzelf kijken, om de kans te vergroten dat ze hun eerste game overleven. Joost van Dongen besprak het technisch ontwerp van de systemen voor replays en spectator mode in Awesomenauts. En Jeroen van Hasselt vertelde op open wijze over de tegenvallende release van The Flock.

 

About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de game-industrie en is/was werkzaam voor diverse developers, publishers en organisaties in binnen- en buitenland (zie soops.net/projects).