Weekafsluiting
Now Reading
Control Weekly • Sprekers Control Conference, doe-het-zelf met IndieDevKit & veel nieuwe games
0

Control Weekly • Sprekers Control Conference, doe-het-zelf met IndieDevKit & veel nieuwe games

by Eric Bartelson21 augustus, 2015

De Control Weekly met deze week de lancering van de IndieDevKit, eerste sprekers bekend van Control Conference, nieuws over de evenementen Indie Gameleon en Headstart en veel filmpjes en nieuwe games. Bovenstaand beeld is van The Flock die later vandaag live gaat. Afbeelding door Bo Zonneveld

Sprekers Control Conference

De eerste sprekers van Control Conference 2015 zijn bekend. Er volgen nog veel meer interessante namen de komende tijd!

  • De Italiaanse Edvige Faini is concept artist, momenteel druk met Final Fantasy XV. Ook werkte ze aan Assassin’s Creed Unity –en daarmee is ze in de unieke positie een boeiende vergelijking te trekken tussen de werkwijze van Japanse en Westerse game artists.
  • SteamSpy oprichter Sergey Galyonkin wil van de bezoekers weten waar hij over moet praten: Doelgroep of Early Access. Laat ons weten wat jij interessant vindt.
  • Oskar Guilbert, CEO en oprichter van het Franse Dontnod, maker van Remember Me en de intrigerende episodical game Life is Strange.
  • Pawel Czaplarski, Lead QA van 11 bit studios, makers van This War of Mine, gaat specifiek in op het testen van de emotionele impact van de game op spelers. 

En meer. Veel meer. Check hier voor meer info. 
Schermafbeelding 2015-08-21 om 12.57.23

IndieDevKit

Leonie Manshanden, voormalig hoofd Marketing & PR van Irrational Games, heeft de indie doe-het-zelf-website IndieDevKit opgezet waar allerlei informatie en hulpmiddelen te vinden zijn over het opzetten, managen, financieren en marketen van een (indie) gamestudio. Veel van de onderdelen zijn gratis, sommige onderdelen behoeven een bescheiden bijdrage. Check de site hier uit. 
IDK Logo

Indie Gameleon Festival

Indie Gameleon Festival verhuist naar Duitsland:

The third edition of the Indie Game Development festival will be a special one. We’ve teamed up with our neighbors from Germany, after two successful editions in Groningen, the Netherlands. This year the festival will be held from Friday September, 11th through Tuesday September, 15th in Hamburg, Germany at the HAW – Kunst and Medien Campus.

The festival will kick off on Friday September, 11th with the well known Indie Gameleon Game Jam where teams will work together on developing games within 48 hours based on a subject  that will be provided that evening.

After the two day Game Jam, we will continue the festival with a two day conference starting on Monday September 14th. Next to that we will host an Indie Gameleon showcase where game developers will show their games to the public. We will end the first evening with an 8 bit dance party. The second evening will end with a co-host network gathering and opening of the Play Festival.

Belgische indie zomerschool

The House of Indie organise the very first installment of HEADSTART, a week-long, international summer school, aimed at starting indie developers.

To do this The House of Indie has assembled an all-start team of mentors, composed of indie game veterans and industry specialists like Auriea Harvey and Michaël Samyn from Tale of Tales, Adriaan De Jongh (Fingle, Bounden), Erin Robinson (Ivy Games) and many more!

When: from August 31 to September 6 Where: Antwerp, Belgium. Apply now for this unique chance to kickstart your career.

Nieuwe Larian Kickstarter voor Divinity 2

In case you missed it, I’m of course referring to our recent announcement that we’ll be returning to Kickstarter with Divinity: Original Sin 2; our biggest and most ambitious RPG to date — one that will either sink us, or go on to be remembered as our best game ever!
CoverBox_LAST_Kickstarter-TWITTER-FACEBOOK-2-1-1024x512

Trailers en video’s

RIGS: Mechanized Combat League van Guerrilla Cambridge getest:

En dan nog even dit:

  • Cross of The Dutchman van Triangle Studios komt op 15 september uit en als je nu ‘m nu al koopt krijg je It came from outer space and ate our brain daar gratis bij. Doe het hier en nu.

11873438_853814761373408_5777478073747733745_n

  • Alex Camilleri is een groot Metal Gear Solid fan en als hobbyproject heeft hij een uitgebreide tijdlijn van de vaak verwarrende gebeurtenissen in alle MGS-games gemaakt. Interessant leesvoer! Check de site hier.
Schermafbeelding 2015-08-21 om 09.52.37
  • Omroep Max belde een tijdje geleden: “Goedemiddag, met ons programma Max Maakt Mogelijk vervullen wij wensen. Er komen veel verzoeken binnen voor een Tovertafel. Maar wat is dat eigenlijk?” Onlangs waren de tv-opnames waarin Monobanda samen met Max een Tovertafel installeren in verzorgingshuis Angeli Custodes. In oktober op tv.

11899927_893812677369130_6458744159607126103_n

 UIT NU!

  • The Flock van Vogelsap gaat vandaag live op Steam en Humble Store.
When the game launches, the Flock’s population counter will be set at 215,358,979. With every in-game death of a member of the Flock, the population counter will tick down by one. When the total reaches zero the game will no longer be for sale on Steam and only those who already own The Flock will be able to take part in the next phase of the game. This last phase will come to an end with an unannounced climactic finale.
  • Duckworld van Sanoma laat spelers los in Duckstad.
  • Tricky Titans van Mediamonks is ontwikkeld voor Google Chromecast.

Schermafbeelding 2015-08-21 om 10.41.42

  • Mafia Control van GamoVation biedt spelers de gelegenheid zelf games te maken en te delen met de wereld. Ze kunnen zelfs geld verdienen met hun levels. Check de video voor uitleg van het concept.
  • Cuckoo Castle van Richard Lems, Diane de Wilde en Shannon Mason is een fijne gamejamgame. Speel ‘m hier.
Schermafbeelding 2015-08-21 om 11.59.03
  • Looking for Laika van Moanbej is vanaf morgen op iOS verkrijgbaar.
About The Author
Eric Bartelson
Eric Bartelson is co-founder en voormalig hoofdredacteur van alles Control. In het verleden was hij hoofdredacteur van GameQuest, schreef over games voor het Parool en was scout voor een grote publisher.