Nieuws
Now Reading
Nieuws • Ambities van Gamistry voor Munch Time 2 zijn groot
0

Nieuws • Ambities van Gamistry voor Munch Time 2 zijn groot

by Eric Bartelson17 november, 2014

De eerste Munch Time was een hit op iOS in de tijd dat premium nog heel gewoon was. Behalve een update met wat extra levels is er nooit een echt vervolg gekomen op de succesvolle game. In plaats daarvan flikte Gamistry het trucje opnieuw met Scrap Tank en Gold Diggers. Nu het tijd is geworden voor een echt tweede deel van Munch Time is de business wel iets veranderd. Alleen inzetten op mobile is tegenwoordig veel te riskant en daarom zijn de ambities voor Munch Time 2 veel groter.

Gamistry mede-baas Alex Kentie: “We maken met Munch Time 2 een wat meer op de gamer gerichte game. Denk aan Metroidvania-elementen zoals een open 2D wereld die vrij te ontdekken is. We willen namelijk een spel bieden wat het niet alleen goed doet op mobiel, maar ook een plek gaat vinden op console en PC.”

Munch Time 2 speelt zich af op een eiland vol vriendelijke NPCs en genoeg plekken om te verkennen en ontdekken. Treed binnen in mysterieuze tempels vol vijanden en andere dodelijke gevaren en neem het op tegen verschillende eindbazen. Kentie: “Als speler zoek je je weg terwijl je net zoals in het eerste deel onderweg puzzels probeert op te lossen. Het verouderde casual 3-sterren systeem wordt vervangen met een nieuw systeem waarbij je ‘Sun-bits’ verzamelt die Munch nieuwe mogelijkheden geeft. Daardoor openen weer nieuwe paden in de wereld.”
 
Hoofdpersoon Munch, de onverstoorbare kameleon is nog steeds van de partij, maar zijn arsenaal aan mogelijkheden is behoorlijk uitgebreid. Kentie: “Uiteraard zijn alle oude skills en bloemen rigoureus aangepast om het acrobatische gevoel te versterken en het vervolg meer snelheid te geven. Munch zelf krijgt ook aardig wat nieuwe skills om vijanden die je in de wereld tegen komt een goed pak rammel te kunnen geven. Denk hierbij aan airdashes, bodyslams en meer.”

Munch Time 2 staat voorlopig op ‘ergens in 2015’.
mt2_ss5 mt2_ss4
About The Author
Eric Bartelson
Eric Bartelson is co-founder en voormalig hoofdredacteur van alles Control. In het verleden was hij hoofdredacteur van GameQuest, schreef over games voor het Parool en was scout voor een grote publisher.