Nieuws
Now Reading
GGJ2014 • Team Ferrara maakt met Fru de leukste Kinect-game ooit
0

GGJ2014 • Team Ferrara maakt met Fru de leukste Kinect-game ooit

by Eric Bartelson3 februari, 2014

Team Ferrara in Breda heeft met de game Fru in 48 uur bereikt wat een hele hoop developers in 4 jaar nog niet is gelukt, een leuke Kinect-game bouwen. Check de trailer om te zien waar ik het over heb.

Het team dat vorig jaar in Breda ook al won, kwam dit keer opnieuw bij elkaar. Aangezien één van de teamleden er niet bij kon zijn vanwege persoonlijke problemen, werd het nieuwe team naar hem vernoemd: Team Ferrara. Met de toevoeging van een programmeur en twee artists was de groep compleet.

Vooraf hadden de teamleden afgesproken het design overzichtelijk te houden, de winnende game van vorig jaar Ru-Pam gebruikte namelijk een PS Move, 360 controller en een Mac. Mattia Traverso moet lachen als hij terugdenkt aan hun goede voornemen: “Dat lukte voor geen meter!” Na tien uur brainstormen op de eerste dag was er namelijk nog steeds geen concept. “We waren tegen die tijd wel enigszins gefrustreerd”, zegt Traverso. “Maar toen kwam opeens het uiteindelijke idee, steeds voortbouwend op het idee van een ander. Een goede samenwerking dus van het hele team.”

Het idee was dus daar, maar de rest van het development verliep nogal… stroef. Traverso: “Het was verschrikkelijk! De tech werkte pas om 5 uur ’s ochtends op de laatste dag. Tegen die tijd waren we bekaf en gefrustreerd dat het maar niet lukte. Tot die tijd hadden we alleen maar kunnen bedenken hoe de game zou spelen, want we hebben het niet kunnen testen.” Traverso herinnert zich het moment nog goed. “Ik ben gaan zitten en drie koppen koffie en een energiedrankje later hadden we levels in de game.”

Hij zucht diep als we vragen of hij nog geslapen heeft gedurende de 48 uur. “Ik heb nog nooit zo slecht geslapen als bij deze jam. Ik was volledig uitgeput met ongeveer 4 uur slaap. De rest van het team was er net zo slecht aan toe met hier en daar een uurtje slaap. Maar dat de game uiteindelijk toch werkte, gaf iedereen de adrenaline om door te zetten. We waren zo blij dat al onze inspanning niet voor niets was.”

De game is niet onopgemerkt gebleven. Kotaku heeft er over geschreven en het team heeft een paar aanbiedingen op zak. “Daar kan ik nu nog niets over zeggen”, zegt Traverso geheimzinnig.

Het team bestaat uit: Christiaan Bloemendaal, Christian Kokott, Lauren Lapierre Armande, David Oppenberg, Robin-Yann Storm, Mattia Traverso en Chi Wong.

About The Author
Eric Bartelson
Eric Bartelson is co-founder en voormalig hoofdredacteur van alles Control. In het verleden was hij hoofdredacteur van GameQuest, schreef over games voor het Parool en was scout voor een grote publisher.