Control
Now Reading
Nieuws • Trailer-icoon Kert Gartner over “What makes a Successful Game Trailer?”
0

Nieuws • Trailer-icoon Kert Gartner over “What makes a Successful Game Trailer?”

by Matthijs Dierckx17 september, 2013

De Canadees Kert Gartner heeft een groot aantal (indie) game trailers op zijn naam staan. Van Spelunky tot Hundreds en van Hotline Miami 2 tot SpellTower. Onze favoriete Gartner is echter de trailer die hij maakte voor Vlambeers Serious Sam The Random Encouter.

Bekijk hem hier:

Gartner is een van die mensen die zijn ervaringen graag deelt. Zo gaf hij eerder al een veel geprezen talk over trailers tijdens GDC San Francisco in 2012 en is zijn samenvatting daarvan wellicht de belangrijkste webpagina voor iedereen die zelf trailers wil maken (check hem hier!).

En dan nu het mooiste nieuws: Kert Gartner is onze Skype-gast tijdens de komende Control Gamelab. Wil je dat we een specifieke vraag stellen? Mail hem naar redactie@control-online.nl. Na de klik alvast de samenvatting van Gartners how-to-make-a-trailer-pagina en vergeet je niet aan te melden voor deze Control Gamelab: www.dezwijger.nl/controlgamelab9

What makes a Successful Game Trailer?

Capture High Quality Gameplay Footage

  • Set aside at least a full day to capture your footage.
  • It takes a long time to capture good gameplay “moments”.
  • Use High quality software and capture with as little video compression as possible.

Engage and Entertain your Audience

  • Don’t think of your trailer as an ad, because you’ll focus on too many things
  • Make something entertaining, and focus on one core aspect of your game
  • Resist the urge to show off every feature and aspect of the game
  • Ensure the quality level and tone of your trailer matches your game

Tease the viewer that what they’ve seen is only a glimpse of what’s to come

  • Don’t overwhelm the viewer with information
  • Don’t give too much away
  • Keep your trailer Short (under 90 seconds), Simple, To the point.

Create a story with your trailer

  • Give it a beginning, middle and end.
  • Try to treat your trailer like a very short film.
  • Give your trailer structure, and build to some sort of payoff or resolution at the end.

—-

CONTROL GAMELAB #9:
GAME TRAILERS
DINSDAG 24 SEPTEMBER 20-22 uur
PAKHUIS DE ZWIJGER, AMSTERDAM
TOEGANG: GRATIS – AANMELDEN GEWENST (www.dezwijger.nl/controlgamelab9)

About The Author
Matthijs Dierckx
Dierckx was tien jaar lang oprichter-uitgever van Control. Sinds 2015 werkt hij als componist en sound designer aan diverse projecten, waaronder roguelite cult-hit Unexplored. Hij werkt één dag per week aan de HvA en schrijft over games voor diverse publicaties. In een ver verleden was hij uitgever of hoofdredacteur van PC Zone, GameQuest, PlayNation en FilmValley.