Nieuws
Now Reading
Uit Nu! • Geen overbodige luxe: Ranj traint winkelpersoneel met gratis mobiele game
0

Uit Nu! • Geen overbodige luxe: Ranj traint winkelpersoneel met gratis mobiele game

by Eric Bartelson26 juli, 2013

Wie kent het niet? Je loopt een kledingwinkel binnen om nu eindelijk eens een nieuwe broek te kopen. De laatste paar jeans die je hebt gekocht was voor je gevoel ergens in de eighties, toen je nog met je nieuwe aankoop in de badkuip ging zitten. Helemaal op je gemak ben je niet. Wat is tegenwoordig hip? Wat is eigenlijk je maat? Je kijkt met grote ogen de winkel rond, op zoek naar wat hulp. Verderop zitten twee verkoopsters te praten, af en toe onderbroken door wat gierende uithalen waarvan je vermoed dat het lachen is. Je schuifelt wat ongemakkelijk in hun richting en probeert de aandacht te trekken.

Het gebabbel verstomt als één van de meisjes (hoe oud zullen ze helemaal zijn? 16? 20?) haar collega aanstoot en in jouw richting wijst. Alsof het zo afgesproken is, glijdt hun blik tegelijkertijd van je schoenen naar je haar. “Moet je iets?” vraagt uiteindelijk één van de meisjes terwijl de ander alweer verdiept is in haar smartphone. “Eh… nou…” stamel je onhandig. “Ik zoek een spijkerbroek.” De verkoopsters wisselen razendsnel een blik en maken hetzelfde minachtende geluid. “Nou, loopt u maar even mee dan.”

Ranj Serious Games heeft in opdracht van mode opleidingsinstituut Detex een mobiele game voor iOS en Android gemaakt voor retailpersoneel in kledingzaken. in Fashion Factor doorlopen spelers diverse verhaallijnen met verschillende type klanten. Het is uiteraard de bedoeling om die klanten zo goed mogelijk te helpen en zo punten te scoren. De game is vooral gericht op weekendhulpen, veelal onervaren personeel dat vaak op de drukste tijden aan het werk is. Na de klik bewegend beeld. Download de gratis game voor iOS hier en Android hier.

 

About The Author
Eric Bartelson
Eric Bartelson
Eric Bartelson is co-founder en voormalig hoofdredacteur van alles Control. In het verleden was hij hoofdredacteur van GameQuest, schreef over games voor het Parool en was scout voor een grote publisher.