Nieuws
Now Reading
Nieuws • Engine Software doet de PSN en XBLA conversie van Terraria
0

Nieuws • Engine Software doet de PSN en XBLA conversie van Terraria

by Eric Bartelson18 januari, 2013

De PC game Terraria van Re-Logic kent veel overeenkomsten met Minecraft. Beide games zijn gemaakt door indie developers die hun visie konden doorvoeren zonder inmenging of financiering van buitenaf. Beide games geven de speler vrijheid om te ontdekken en te bouwen. Ze zien er allebei op hun eigen manier nogal basic uit, maar weten hele volksstammen te boeien met hun gameplay. Terraria heeft inmiddels 2 miljoen exemplaren verkocht op PC. Binnen een paar maanden verschijnt hij ook voor PlayStation Netwerk en Xbox Live Arcade, dankzij het werk van Engine Software uit Doetinchem.

Engine medebaas Ruud van de Moosdijk is een fan van Terraria en benaderde programmeur (en bedenker en artist) Andrew (Redigit) Spinks met de vraag of hij niet ook een consoleversie wilde van zijn game. De (van oorsprong) Italiaanse uitgever 505 games sprak op dat moment over hetzelfde onderwerp met Spinks en de partijen besloten samen te werken. Engine Software doet de volledige port inclusief nieuwe features voor de consoleversie, zoals een vierspeler splitscreen co-op mode en 505 Games neemt de uitgeef- en marketingtaken op zich.

Bedenker Andrew Spinks is een autodidact programmeur die graag eens een game wilde maken. Terraria is zijn eerste poging.

About The Author
Eric Bartelson
Eric Bartelson
Eric Bartelson is co-founder en voormalig hoofdredacteur van alles Control. In het verleden was hij hoofdredacteur van GameQuest, schreef over games voor het Parool en was scout voor een grote publisher.