Nieuws
Now Reading
Uit Eindelijk! • Momonga Pinball Adventures van Paladin Studios
0

Uit Eindelijk! • Momonga Pinball Adventures van Paladin Studios

by Eric Bartelson17 januari, 2013

Twee jaar geleden had Derk de Geus van Paladin Studios een goed idee voor een game.* En iedereen die hij dit idee vertelde reageerde enthousiast. Laten we eerlijk zijn, het was dan ook een goed idee. Maar ja… het moest dan ook nog eens gebouwd worden. Net na een tijd dat het niet helemaal lekker ging met Paladin en het team met hard werken en wat goede opdrachten er weer bovenop was gekropen, besloot De Geus dat dit de game moest worden. De game die de studio zelfstandig zou maken, niet langer afhankelijk van externe opdrachtgevers en de grillen van klanten.

Na twee lange jaren waarin de dingen soms iets anders liepen en waar toch weer externe opdrachten werden uitgevoerd om het passie project te realiseren, is vandaag dan toch echt de dag. Momonga Pinball Adventures is vanaf vandaag te koop in de App Store. En wat er verder ook mag gebeuren, het goede idee van Derk de Geus heeft zich vertaald in een frisse, sympathieke en originele game. Van de heldere graphics, tot het nep-Japanse gebrabbel van de aandoenlijke personages (“Toyota? Toyota!”) en van de flippers met het goede gevoel tot de zorgvuldig geplande levels, de game voelt ook echt als een passie project. En nu maar hopen dat de zwevende eekhoorn tot grote hoogte stijgt. Koop ‘m hier.

Momo is de enige overgebleven eekhoorn van zijn stam na een brute aanval van de uilen. Hij krijgt training van Panda en begeleiding van Fry, de vuurvlieg. De speler stuurt Momo door de levels door hem met flippers te raken. Geen zorgen, daar kan hij tegen. Schijnt.

* Het pinball adventure idee was niet alleen van Derk de Geus. Developer Yorick van Vliet kwam eerst met het idee voor een infinite pinball game en daar kwam het idee voor Momonga uit voort.

Momonga1

About The Author
Eric Bartelson
Eric Bartelson
Eric Bartelson is co-founder en voormalig hoofdredacteur van alles Control. In het verleden was hij hoofdredacteur van GameQuest, schreef over games voor het Parool en was scout voor een grote publisher.