Nieuws
Now Reading
[Start] Gelukkig Nieuwjaar en mooie games (en de making of van de Control game!)
0

[Start] Gelukkig Nieuwjaar en mooie games (en de making of van de Control game!)

by Eric Bartelson2 januari, 2013

De kruitdampen zijn opgetrokken, de laatste oliebol in de vuilnisbak verdwenen, de lege flessen gedumpt in de glasbak (je zal maar achter Jay Z in de rij staan) en de meeste Facebook berichten met ‘Gelukkig Nieuw Haar!’ voorzien van een duimpje. Ja we kunnen er niet omheen, 2013 is hier. En dus van het Control team iedereen een gelukkig, gezond en succesvol nieuwjaar gewenst. Dat dit jaar maar een hele hoop mooie nieuwe games van Nederlandse bodem mag opleveren en dat die games ook nog eens succesvol zijn.

Over games gesproken, op de valreep van 2012 hebben de mannen van Weirdbeard ons een geweldig cadeau geschonken voor ons 5-jarig bestaan. De speelbare kerstkaart is een must voor iedereen die de Nederlandse gamesindustrie een beetje kent en volgt. Speel ‘m vooral nog eens hier. Na de klik foto’s van de totstandkoming van de game.

Weirdbeard: “Wat voor soort spel lijkt jullie leuk?” Matthijs: “Zoiets als Skyrim?” Eric: “Ja of GTA4!” Weirdbeard: “Ok jongens, we hebben een week om het te maken, iets anders dan dat…”

Matthijs: “Final Fantasy?” Eric: “Red Dead Redemption?” Niels Monshouwer: “…”

Matthijs: “Minecraft?” Eric: “Grim Fandango?” Samar Louwe: “Zucht…”

Matthijs: “Dark Souls?” Eric “Crazy Taxi?” Joram Rafalowicz: “Geen punt jongens, programmeren is niet zo moeilijk, dat doe ik in een dag.”

 

About The Author
Eric Bartelson
Eric Bartelson
Eric Bartelson is co-founder en voormalig hoofdredacteur van alles Control. In het verleden was hij hoofdredacteur van GameQuest, schreef over games voor het Parool en was scout voor een grote publisher.