Nieuws
Now Reading
[Nieuws] Het boek over Grutte Pier is binnen, nu is het wachten op de game van Triangle Studios
0

[Nieuws] Het boek over Grutte Pier is binnen, nu is het wachten op de game van Triangle Studios

by Matthijs Dierckx12 november, 2012

Vers van de pers! Het boek over het leven van de legendarische Friese vrijheidsstrijder Grutte Pier, geschreven door Ate Grypstra, is zojuist afgeleverd door de drukker. Zaterdag begint de verkoop in Friesland, het boek is dan ook geschreven in het Fries en draagt de titel Krús fan de Hollanner. Remco de Rooij van Triangle Studios is trots op het boek: “Dit is het verhaal dat we in de game gebruiken. We houden ons uiteraard aan de historische feiten,maar hebben de ontbrekende stukken aangevuld met onze eigen visie. Grutte Pier met een Triangle sausje eigenlijk.”

De Rooij is in gesprek met een aantal serieuze partners om de game uit te geven, tot die tijd is het team bezig met andere gameprojecten. “Ik heb wel geleerd dat je pas mag juichen als de contracten zijn ondertekend, maar ik heb goede hoop dat we de game snel kunnen afmaken”, aldus de Rooij. Het boek verschijnt volgende maand in de Nederlandse taal en vertelt het verhaal van Grutte Pier vanuit het perspectief van een bekende van de held. De coverafbeelding is gemaakt door Pascal Brander.

Omskriuwing fan Grutte Pier – Krús fan de Hollanner

It ferhaal fan Grutte Pier: Krús fan de Hollanner spilet yn it Fryslân fan begjin 16e ieu. In avontuerlik ferhaal oer it libben fan de bekende Fryske folksheld. Nea earder is syn ferhaal sa persoanlik brocht as yn Grutte Pier: Krús fan de Hollanner. Grutte Pier: Krús fan de Hollanner is in gearwurking tusken auteur Ate Grypstra, útjouwerij Afûk en game-ûntwikkelder Triangle Studios. De Fryske ferzy fan it boek is fan 12 novimber ôf oan te krijen. De Nederlânsktalige ferzy sil letter ferskine.
Neist dit boek wurket Triangle Studios oan de ûntwikkeling fan in fideogame mei de titel Cross of the Dutchman. Folgje de ûntwikkelings fan de game op www.crossofthedutchman.com.

About The Author
Matthijs Dierckx
Dierckx was tien jaar lang oprichter-uitgever van Control. Sinds 2015 werkt hij als componist en sound designer aan diverse projecten, waaronder roguelite cult-hit Unexplored. Hij werkt één dag per week aan de HvA en schrijft over games voor diverse publicaties. In een ver verleden was hij uitgever of hoofdredacteur van PC Zone, GameQuest, PlayNation en FilmValley.