Nieuws
Now Reading
[Nieuws] Racen door goed te plannen in Chalo Chalo van Richard Boeser en Tomasz Kaye
0

[Nieuws] Racen door goed te plannen in Chalo Chalo van Richard Boeser en Tomasz Kaye

by Eric Bartelson20 september, 2012

Als de maker van ibb and obb zich waagt aan een racespel weet je dat niet een Gran Turismo of Need for Speed hoeft te verwachten. Sterker nog, wie zegt dat je auto’s nodig hebt? Of dat je kan gas geven en sturen? Nee voor Richard Boeser (Sparpweed) en zijn gamemaatje Tomasz Kaye (Redshift Media) ziet de wereld er net even anders uit.

In Chalo Chalo kun je als speler alleen vóór aanvang invloed uitoefenen op de race door de ideale route te plannen in een random gegenereerd abstract landschap. Een veranderende set power-ups zorgt bij elke race voor een andere winnende tactiek. De verschillende gekleurde vlakken hebben zo hun eigen uitwerking op de prestatie van je auto. Eh… stipje. Denk dus heel goed of je linksom of rechtsom die zwarte vlakken gaat, want rechtdoor remt je onherroepelijk teveel af. Na de klik de eerste bewegende beelden! Ja, primeur dus! Oh en speelbaar op Indigo 2012.

En hier gaatie dan:


 

THE ROAD TO INDIGO 2012

De publieksdag van Indigo 2012, de speelbare tentoonstelling van de opvallendste Nederlandse independent gameprojecten, vindt plaats op 29 september in het Utrechtse stadhuis. In de aanloop van het event presenteren organisator Dutch Game Garden en Control gezamenlijk de line-up van deze derde Indigo-jaargang.

About The Author
Eric Bartelson
Eric Bartelson is co-founder en voormalig hoofdredacteur van alles Control. In het verleden was hij hoofdredacteur van GameQuest, schreef over games voor het Parool en was scout voor een grote publisher.