Nieuws
Now Reading
[GDC Europe 2012] Concept art voor Game of Thrones – door Tobias Mannewitz van Karakter
0

[GDC Europe 2012] Concept art voor Game of Thrones – door Tobias Mannewitz van Karakter

by Eric Bartelson14 augustus, 2012

Karakter is een (concept) art studio voor games en andere vormen van digitale entertainment. Een groot gedeelte van 2011 hebben ze gewerkt aan de tv serie Game of Thrones, door digitale set extensions te ontwerpen. De Nederlander Floris Didden (ooit Control coverartist) is een van de oprichters van Karakter, maar hij liet het praatje over aan zijn collega Tobias Mannewitz.

Een fantasy serie als Game of Thrones heeft na de opnames nog ongeveer zes maanden post productie nodig voor het digitaal bewerken van het beeld. Karakter deed research en tekende de concept art die een matte painter vervolgens gebruikte om de scènes aan te passen. Na de klik een aantal voorbeelden uit seizoen 2.

Mannewitz: “Locatie scouts voor tv series zijn zeer grondig in hun referentie shots. Ze maken foto’s van werkelijk elk detail van een omgeving of gebouw. We hadden bijna een oneindige library van ref shots waar we uit konden putten.” Karakter kreeg de eerste ruwe shots te zien met de locaties die aangepast moesten worden. Daarna begon de research fase en begonnen de artist met het opzetten van het concept art. Een matte painter werkte die dan vervolgens definitief uit, waarna er nog effecten werden toegevoegd. De digitale effecten zijn van het Duitse bedrijf Pixomondo.


Concept art van Karakter


Final versie in tv serie.


Ruwe opnames.


Concept art van Karakter.


Final version in de serie.

About The Author
Eric Bartelson
Eric Bartelson
Eric Bartelson is co-founder en voormalig hoofdredacteur van alles Control. In het verleden was hij hoofdredacteur van GameQuest, schreef over games voor het Parool en was scout voor een grote publisher.