Nieuws
Now Reading
[Gamelab Barcelona 2012] De experts aan het woord: the good, the bad and the funny
0

[Gamelab Barcelona 2012] De experts aan het woord: the good, the bad and the funny

by Alessandra van Otterlo29 juni, 2012

Control’s razende reizende reporter Alessandra van Otterlo is op dit moment bij Gamelab Barcelona. Tijdens de vele sessies en panels hoorde ze de volgende nuttige, grappige, onzinnige en opmerkelijke uitspraken.

Paul Flanagan (Tequila Mobile)
“Als je Android game minder dan 4,5 uit 5 scoort dan kan je het eigenlijk wel vergeten.”

Andreas Strecher (Fishlabs)
“We werken met Unity en dat bevalt op zich goed. Maar voor het maken van games met high end 3D graphics is het niet zo’n goede tool.”

Jimmy Jang (6waves)
“Publishers kunnen een game vaak beter maken. Nou ja, niet echt een betere game, maar een beter verdienende game.”

Dezelfde Jimmy Jang over de rol van publishers
“We besteden per game vijftig- tot honderdduizend euro aan marketing en dat staat ook gewoon in het contract met de developer.”

Ricardo Carratero (Super Mega Team)
“We werken met een publisher, maar alleen omdat zij geld betalen voordat de game af is.” en even later: “Ja, we werken met een publisher, maar het doet pijn…”

Tim Harrison (Sony Mobile)
“Ik kan niet in details treden, maar we zijn wel bezig om ook voor PSN cross platform gamen met verschillende devices, zoals de Vita, mogelijk te maken.”

Maarten Noyons (IMGA)
“Het is lastig om mensen achter de tv en de computer vandaan te trekken om ze een location-based game te laten spelen. Daar heb je echt een incentive voor nodig.”

Jason della Rocca (Perimeter Partners) in reactie op Maarten Noyons
“Sex is een hele goede incentive.”


About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de game-industrie en is/was werkzaam voor diverse developers, publishers en organisaties in binnen- en buitenland (zie soops.net/projects).