Nieuws
Now Reading
[Update] Global Game Jam troubles…
1

[Update] Global Game Jam troubles…

by Matthijs Dierckx28 januari, 2012

Met pakweg 24 uur te gaan heeft het team Control/Gamehouse… helemaal niets. Ja, we hebben mooie art (van Robin Keijzer), een beetje muziek (van ondergetekende) en een leuk concept. Althans, dat denken we. Om er achter te komen of het inderdaad werkt, moeten we prototypen. En daar gaat het mis. De programmeurs lukt het niet hun engine aan de praat te krijgen. Dus zitten de twee gamedesigners vooral spelletjes te spélen in plaats van te maken en ontbreekt het bij de rest aan enige ‘sense of urgency’.

Een technisch probleem tijdens een development traject van zeg zes maanden is nauwelijks een probleem. Het levert hooguit een dag of wat vertraging op. Maar een dag tijdens de Global Game Jam, dat is de helft. En nu — terwijl ik dit schrijf — kondigen de programmeurs aan dat het niet gaat lukken een platform game te maken. “Tijd voor een teammeeting.” Ben benieuwd. Wordt vervolgd… (Slik.)

About The Author
Matthijs Dierckx
Dierckx was tien jaar lang oprichter-uitgever van Control. Sinds 2015 werkt hij als componist en sound designer aan diverse projecten, waaronder roguelite cult-hit Unexplored. Hij werkt één dag per week aan de HvA en schrijft over games voor diverse publicaties. In een ver verleden was hij uitgever of hoofdredacteur van PC Zone, GameQuest, PlayNation en FilmValley.