Control
Now Reading
[Update] Global Game Jam troubles… — deel 2
0

[Update] Global Game Jam troubles… — deel 2

by Matthijs Dierckx28 januari, 2012

Mooi hè, die wereld. Helemaal af en zo. Die is dan ook niet van ons, maar behoort een team toe dat een tafel verderop zit (ja tafels, want in Breda zitten alle jammers in een grote ruimte — wat het maken van muziek wat lastig maakt, maar dat geheel terzijde). Onze game… is nog slechts een droom. De programmeurs hebben toch besloten physics in te bouwen en dat, eh, doen ze nog steeds. We zijn dan ook het enige team zónder een prototype. En dat zijn we al sinds vanochtend vroeg. Wellicht enigszins beschamend voor een groepje dat voor het grootste deel uit professionals bestaat.

Positief punt: er gaat bij ons zoveel fout dat het een leuk stukje gaat opleveren voor in het blad. De titel van dat stuk? “How not to…” Later meer.

About The Author
Matthijs Dierckx
Dierckx was tien jaar lang oprichter-uitgever van Control. Sinds 2015 werkt hij als componist en sound designer aan diverse projecten, waaronder roguelite cult-hit Unexplored. Hij werkt één dag per week aan de HvA en schrijft over games voor diverse publicaties. In een ver verleden was hij uitgever of hoofdredacteur van PC Zone, GameQuest, PlayNation en FilmValley.