Nieuws
Now Reading
[Nieuws] Triangle Studios wint na drie jaar tweede uil, eerste inmiddels overleden
1

[Nieuws] Triangle Studios wint na drie jaar tweede uil, eerste inmiddels overleden

by Matthijs Dierckx2 december, 2011

Triangle Studios’ CEO Remco de Rooij is, eh, blij met zijn tweede uil.

Friesland pakte twee van de belangrijkste awards: Best Serious en Best Mobile/Handheld. Hoewel die laatste, Triangle Studios voor de goede doelen game WiNTA, natuurlijk ook een beetje Japans was. Het concept voor de muziekgame is bedacht door Masaya ‘Vib Ribbon’ Matsuura. Triangle maakte er vervolgens een erg lekkere iPhone-game van.

Ze hadden er drie jaar op moeten wachten, maar de Friese studio heeft nu dus zijn tweede uil te pakken. De vorige, in 2008 gewonnen voor dezelfde categorie, is echter kaput. Omgewaaid. Ja, dat leest u goed, omgewaaid. De Trianglers hebben het voor elkaar gekregen de wellicht zwaarste game-award ter wereld door de wind om zeep te laten helpen. Eens zien op welke originele wijze ze een einde maken aan het bestaan van dit exemplaar…

About The Author
Matthijs Dierckx
Dierckx was tien jaar lang oprichter-uitgever van Control. Sinds 2015 werkt hij als componist en sound designer aan diverse projecten, waaronder roguelite cult-hit Unexplored. Hij werkt één dag per week aan de HvA en schrijft over games voor diverse publicaties. In een ver verleden was hij uitgever of hoofdredacteur van PC Zone, GameQuest, PlayNation en FilmValley.