Nieuws
Now Reading
[Nieuws] Limburgse studio werkt aan ambitieuze FPS-RTS hybrid ‘Nuclear Dawn’
4

[Nieuws] Limburgse studio werkt aan ambitieuze FPS-RTS hybrid ‘Nuclear Dawn’

by Matthijs Dierckx23 augustus, 2011

Ooit gehoord van InterWave Studios? Wij niet in elk geval, tot een week geleden dan. Op de stand van uitgever Iceberg Interactive in het Holland Paviljoen trok het spel Nuclear Dawn onze aandacht. Een FPS-RTS hybrid, gebaseerd op Valve’s Source Engine. Een veelbelovende titel, ontwikkeld door InterWave uit… Sittard.

Het Limburgse team, onderdeel van internetbedrijf TechConnect, bestaat uit veel mod-veteranen aangevuld met enkele ervaren triple-A seniors. InterWave’s eerste volledige game (de iOS-platformer Caveman Bob niet meegerekend) is een multiplayer FPS waarbij steeds één speler in het team vanuit een commando centrum het RTS-element voor zijn rekening neemt.

Ondanks de ietwat gehandicapte presentatie op Gamescom (het is toch wat lastig om met één speler een beeld te krijgen van een multiplayer-only game) kregen we wel de indruk dat InterWave aan een van de eerste geslaagde FPS-RTS hybrids werkt (het Utrechtse ISOTX deed het eerder met Iron Grip: Warlords).

Nuclear Dawn moet in september verschijnen. Binnenkort in Control meer over InterWave Studios.

About The Author
Matthijs Dierckx
Dierckx was tien jaar lang oprichter-uitgever van Control. Sinds 2015 werkt hij als componist en sound designer aan diverse projecten, waaronder roguelite cult-hit Unexplored. Hij werkt één dag per week aan de HvA en schrijft over games voor diverse publicaties. In een ver verleden was hij uitgever of hoofdredacteur van PC Zone, GameQuest, PlayNation en FilmValley.