Nieuws
Now Reading
[Update] Triumph’s Technical Director niet enthousiast over ‘unlimited detail’
4

[Update] Triumph’s Technical Director niet enthousiast over ‘unlimited detail’

by Matthijs Dierckx8 augustus, 2011

‘Unlimited detaaaail!’ Het klonk bijna als Palpatine in Episode III. Enfin, vorige week plaatsten ook wij een videootje van Euclideon, een bedrijf dat beweert met nieuwe technologie het einde in te luiden van de polygoon. Control vroeg Triumph Studios‘ mede-oprichter en Technical Director Arno van Wingerden, zelf een echte engine-expert, naar zijn mening. In het kort: “Ik word hier voorlopig niet erg enthousiast van.”

“Ik geloof wel dat ze dit zo aan de praat hebben gekregen. De vraag is alleen hoe bruikbaar het in de praktijk is. Voor dit soort werelden heb je enorme hoeveelheden data nodig waar je doorheen moet zoeken. Dit soort technieken zijn dan ook erg onvriendelijk voor je cache-geheugen en daardoor moeilijk sneller te krijgen. Wat ook erg lastig wordt is om bewegingen toe te voegen, omdat hiervoor enorme hoeveelheden data bewerkt/verplaatst moeten worden. Ik zag dan ook alleen de bomen/blaadjes bewegen in de ‘old-tech’ polygon video-fragmenten, dat is waarschijnlijk niet voor niets. Dus al met al word ik hier voorlopig niet erg enthousiast van.”

About The Author
Matthijs Dierckx
Dierckx was tien jaar lang oprichter-uitgever van Control. Sinds 2015 werkt hij als componist en sound designer aan diverse projecten, waaronder roguelite cult-hit Unexplored. Hij werkt één dag per week aan de HvA en schrijft over games voor diverse publicaties. In een ver verleden was hij uitgever of hoofdredacteur van PC Zone, GameQuest, PlayNation en FilmValley.