Nieuws
Now Reading
[Plaatjes] Fotoserie EA Vancouver
0

[Plaatjes] Fotoserie EA Vancouver

by Matthijs Dierckx27 juni, 2011
Control maakte een rondreis langs een groot aantal Canadese gamesstudio’s en instellingen. Op deze site lees je korte updates en indrukken, een uitgebreid verslag verschijnt in Control nr.26.

Humor in de kantine van EA Vancouver…

EA is sinds enige jaren weer een leuk bedrijf. Na tijdenlang te leunen op jaarlijkse sequels die nauwelijks verbetering brachten, heeft het onder CEO John Riccitiello (eerst verguisd, nu geprezen — even scrollen) een gedaanteverwisseling ondergaan. In de studio in Vancouver kwamen we dan ook vooral erg trotse en tevreden medewerkers tegen (wat wil je, Vancouver is al vijf jaar lang gekozen tot de meest leefbare stad ter wereld, de EA-campus is voorzien van alle denkbare luxe, en ze ontwikkelen daar de FIFA-serie…). Later meer over de interviews ter plekke, nu eerst een foto-serie. 

DE INGANG

Het blijft een Amerikaans bedrijf, dus de medewerkers worden elke ochtend bij binnenkomst herinnerd aan hun verantwoordelijkheden:

DE BIBLIOTHEEK

Om te voorkomen dat de duizenden medewerkers zonder inspiratie komen te zitten, kent de studio een heuse bibliotheek met honderden games, dvd’s en (audio)boeken.

En natuurlijk zitten daar ook Nederlandse titels tussen, zoals Overlord II. Let vooral op de positie: naast de grootste concurrent van de belangrijkste game van de studio (uiteraard staat alles mooi op alfabetische volgorde, maar toch…).

SPORTEN

Een studio die games over sport maakt, moet natuurlijk ook zelf sporten. Buiten ligt een compleet soccerfield voetbalveld en binnen een basketbalveld, ook geschikt voor indoor voetbal.

Helaas mochten we geen foto’s maken van de development-afdelingen, maar ook die zien er een stuk minder Spartaans uit dan enkele jaren geleden. Ze hangen vol met shirts van favoriete spelers en zijn volgestouwd met sport-memorabilia.

About The Author
Matthijs Dierckx
Dierckx was tien jaar lang oprichter-uitgever van Control. Sinds 2015 werkt hij als componist en sound designer aan diverse projecten, waaronder roguelite cult-hit Unexplored. Hij werkt één dag per week aan de HvA en schrijft over games voor diverse publicaties. In een ver verleden was hij uitgever of hoofdredacteur van PC Zone, GameQuest, PlayNation en FilmValley.