Nieuws
Now Reading
[Award] Verzin een (game)oplossing voor de zorg
2

[Award] Verzin een (game)oplossing voor de zorg

by Matthijs Dierckx24 januari, 2011

Zo op het eerste gezicht een prijs voor creatievelingen uit een heel andere sector, maar wie goed leest ziet: dit is bij uitstek een kans voor de gamesindustrie. We hebben het over de “Brainport Health Innovation Award 2011”. Een hele mond vol. Dit is de uitdaging:

De zorgsector kent tal van ontwikkelingen: stijgende kosten, toenemende hulpvraag en er is steeds minder personeel beschikbaar. Deze tendens vraagt om creatieve en toekomstbestendige oplossingen. Meer van hetzelfde zal niet meer werken. Er moet dus iets veranderen en dat vraagt om innovatie. Technologische vindingen moeten innovatief zijn om een bijdrage te leveren aan verbetering van de kwaliteit van leven van patiënten en tegelijk kostenverlagend. Met name ideeën op het gebied van E-Health zijn welkom.

De prijs? 5000 euro met als aantrekkelijke bonus uw bedrijf op de kaart zetten binnen een sector die snakt naar ‘game-achtige’ oplossingen. Formulieren en informatie vindt u op www.brainporthealthinnovation.nl. De sluitingsdatum is 18 februari. De winnaar wordt onthuld op 17 maart tijdens het Robuust Congres 2011 (over — uiteraard — zorg en innovatie, meer info op www.unitzorginnovatie.nl — paar keer doorklikken).

[Beeld: detail uit de cover van Control #10, door Romano Molenaar]

About The Author
Matthijs Dierckx
Dierckx was tien jaar lang oprichter-uitgever van Control. Sinds 2015 werkt hij als componist en sound designer aan diverse projecten, waaronder roguelite cult-hit Unexplored. Hij werkt één dag per week aan de HvA en schrijft over games voor diverse publicaties. In een ver verleden was hij uitgever of hoofdredacteur van PC Zone, GameQuest, PlayNation en FilmValley.