Now Reading
Bellen met: Two Tribes over hun iPad launch game
1

Bellen met: Two Tribes over hun iPad launch game

by Redactie Online8 april, 2010


De iPad is er! Tenminste, in de VS. Wij Nederlanders mogen nog even wachten van Steve Jobs. Dat geldt zelfs voor Two Tribes, die een van de launch games voor dit nieuwe apparaat uitbrachten: Ice Age Delux: Dawn of the Dinosaurs. Wij bellen met creatief directeur Collin Ginkel over hoe zij hun eerste iPad game in vier weken maakten, zonder ooit de tablet computer zelf in handen te krijgen.

“We zijn meteen begonnen toen we de SDK kregen. Langer dan vier weken hebben we niet aan het spel kunnen werken. Het is dan ook een port van de iPhone versie.”

Dat wil niet zeggen dat Two Tribes enkel op de ‘upscale’ knop heeft gedrukt. “We hebben alle levels nagelopen en waar nodig foutjes weggehaald. Het scherm is groter, dus je ziet ook meer. Op een aantal plaatsen hebben we assets vervangen om gebruik te maken van de hogere resolutie.”

De ontwikkelaars hebben dit allemaal moeten doen zonder zelfs maar een iPad aan te raken.

“Bij de SDK zit, net als bij de iPhone kit, een emulator. Daar hebben we al ons werk op gedaan.”

Voor Two Tribes is dit een teen in het water van de nieuwe iPad app markt. Het bedrijf is dan ook erg benieuwd hoe deze markt zich ontwikkelt.

“We zijn nu al van plan om in elk geval twee versies van onze game te maken, een voor iPhone en een voor iPad. Een exclusieve iPad game zit nu nog niet in de planning. Er zijn geloof ik nu 300.000 iPads verkocht, en meer dan veertig miljoen iPhones.”

Ginkel hoopt wel dat games op iPad tegen eerlijker prijzen te verkopen zijn dan nu op de iPhone.

“Je ziet dat games heel snel in prijs zakken, om maar in die top tien van 99 cent apps te komen. En ook consumenten zijn minder snel bereid om meer dan dat aan een game uit te geven. En dat terwijl bijvoorbeeld Ice Age vijf tot acht uur gameplay biedt, wat vergelijkbaar is met een full price DS game.”

About The Author
Redactie Online