Business
Now Reading
Lukas Ansteeg zoekt geld op Kickstarter voor Ludoversity
0

Lukas Ansteeg zoekt geld op Kickstarter voor Ludoversity

by Alessandra van Otterlo24 maart, 2017

Met de crowdfunding campagnes van Pine en Antegods gaat het best goed. Twirlbound zit over de helft en Codeglue heeft al een derde van het streefbedrag opgehaald. Beide developers doen dan ook hard hun best om zoveel mogelijk zichtbaarheid te creëren. Rondom de Kickstarter van Ludoversity: a Spanish Adventure is het een stuk stiller en dat is te merken aan het resultaat. Met nog 22 dagen te gaan is van de gezochte €50.000, slechts €4.295 binnen.

Leren verweven met gameplay

Maker van de game is freelance programmeur Lukas Ansteeg, die in 2015 cum laude afstudeerde bij de NHTV. Het jaar daarna deed hij een Master in Education (Learning & Technology) aan Oxford University. Ludoversity combineert beide studies. Het is een adventure-game waarmee je al spelend Spaans leert. Het verhaal van de game speelt zich af in Zuid-Amerika en Spanje in een tijdspanne die reikt van de Romeinse tijd tot het heden. Het leren van het Spaans is verweven in de gameplay, dus geen pauzeknop en zinnetjes oefenen.

Alleen Spaans

Spaans is de enige taal die je met de game kan leren. De developer hierover op Kickstarter: “Deze game is geen generieke learning tool. De game speelt zich af in Spanje en je leert over de Spaanse historie en cultuur. Dat is een holistische manier van leren waar je kunt communiceren in een situaties die in een echte wereld plaatsvinden. We zouden in de toekomst graag andere talen doen, maar dan wel in aparte games.”

Uit welke mensen het team bestaat is op Kickstarter niet vermeld. Op de Ludoversity Facebook pagina valt te lezen dat Brenda van Vugt de concept art maakt. Uit de kostensplitsing blijkt dat er meer mensen betrokken zijn bij de ontwikkeling van de game.

About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de gamesindustrie en was werkzaam voor diverse Nederlandse gamesstudio's en publishers.