Business
Now Reading
Hidden Folks binnen vier dagen uit de kosten
0

Hidden Folks binnen vier dagen uit de kosten

by Alessandra van Otterlo20 februari, 2017

Op 15 februari kwam Hidden Folks van Adriaan de Jongh en Sylvain Tegroeg uit. Op zondag, slechts vier dagen na de launch, laat De Jongh via Twitter weten dat de game break-even heeft gedraaid.

Apple App Store

De grafiek die hij later dezelfde dag deelde laat zien dat Hidden Folks het in de Verenigde staten, het Verenigd Koninkrijk, en Nederland goed doet in de charts. Op het moment van schrijven van dit artikel is de game verder gestegen en staat in de Nederlandse game charts op 1, in de VS overall op 8 en in de VS game-categorie op 7. Onder family games staat Hidden Folks in de Verenigde Staten zelfs op 1.

Steam

Steamspy had Hidden Folks gisteren op nummer 3 in de lijst van trending games staan. De game is vandaag iets gezakt, maar staat nog steeds op een mooie achtste plaats met een geschat aantal van bijna 5300 verkochte exemplaren.

Developmentkosten

De Jongh wil op dit moment nog niet bekend maken wat de ontwikkeling van Hidden Folks heeft gekost: “Maar misschien kunnen mensen een gokje wagen als ze weten dat er twee mensen 2,5 jaar aan hebben gewerkt en daar de kosten voor freelancers en marketinguitgaven bij op tellen.”

About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de gamesindustrie en is/was werkzaam voor diverse Nederlandse developers, publishers en organisaties (zie soops.net/projects).