Now Reading
Uit Nu! Phoenix II van Firi Games
0

Uit Nu! Phoenix II van Firi Games

by Alessandra van Otterlo28 juli, 2016

Bij Firi Games houden ze niet van moeilijk doen. De opvolger van shoot-em-up Phoenix HD heet dan ook simpelweg Phoenix II.

“Phoenix II is de opvolger van Phoenix HD, maar het is niet de vervanger”, aldus El Drijver, mede-oprichter van Firi Games. “Het is een heel andere spelervaring en de games zullen naast elkaar blijven bestaan.” De moeilijkheidsgraad loopt snel op en de ruimteschepen zijn een stuk kwestbaarder; een enkele hit en het is game over in Phoenix II. De sessies zijn daarmee een stuk korter dan in de voorganger.

In Phoenix II wordt iedere dag een uniek level gegenereerd dat iedereen ter wereld die dag speelt. Deze ‘Daily Mission’ bestaat uit 5 ‘Acts’, elk opgebouwd uit 4 ‘Waves’. De levels zijn dus eindig, in tegenstelling tot de oneindige sessies in Phoenix HD. In laatstgenoemde game bestond iedere wave uit dezelfde soort vijanden. In Phoenix II bestaan waves uit verschillende enemies en de formatie waarin ze vliegen is procedurally generated.

 

Phoenix 2 screenshots

Extra ruimteschepen hoef je in Phoenix II niet meer met echt geld te kopen. Betalen kan nu met in-game credits die voornamelijk in de Daily Mission verdiend worden. Ieder schip heeft een uniek eigen wapen en special abilities die spelers individueel kunnen upgraden. Het kiezen van het ruimteschip dat de juiste abilities heeft voor een level is een belangrijk onderdeel van Phoenix II

Phoenix II is speciaal gemaakt voor 64bit iOS devices met Metal. Firi Games heeft de eigen Flare engine flink onder handen genomen om de nieuwste technieken te ondersteunen. Drijver: “Metal en 64-bit zijn een vereiste om de tien duizenden particles met bloom en anamorphic lens flares met 60 fps op retina resolutie weer te geven. Het ziet er echt spectaculair uit.”

Phoenix II is gratis te downloaden in de Apple App Store.

 

About The Author
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo
Alessandra van Otterlo is eigenaar en show runner van Control Magazine. Zij is organisator van verschillende evenementen in de gamesindustrie en is/was werkzaam voor diverse Nederlandse developers, publishers en organisaties (zie soops.net/projects).