Nieuws
Now Reading
Uit Nu! • Is Cover Me een game? Bepaal het nu zelf.
0

Uit Nu! • Is Cover Me een game? Bepaal het nu zelf.

by Matthijs Dierckx1 mei, 2014

Is Cover Me een game? Tja, daar is niet zo eenvoudig een antwoord op te geven. Het is op zijn minst een game-achtige ervaring.

Een vergelijking met thatgamecompany’s Flower is te veel eer voor Cover Me, maar ergens is de gedachterichting hetzelfde. Een duidelijk doel ontbreekt, het gaat om de ervaring. En die is op zijn minst ‘mesmerizing’.

De maker, Charlotte Madelon (volledige naam Charlotte Madelon van Grunsven, maar dat bekt nu eenmaal niet lekker buiten de landsgrenzen), gaat een stuk verder in op het proces achter Cover Me op haar website (lees het hier). Maar het belangrijkste, speel het vooral zelf, dat kan sinds kort hier.

Overigens geeft Van Grunsven morgen een opvallend praatje in Groningen tijdens Indie Gameleon. “De talk gaat over hoe quantum physics — ja echt — een oplossing kunnen bieden voor het conflict tussen story en gameplay. Het heet The joy of Quantum Physics.” De talk begint om 14 uur.

About The Author
Matthijs Dierckx
Matthijs Dierckx is componist en sound designer voor roguelite cult-hit Unexplored (2017) en twee nieuwe projecten. Hij is één dag per week verbonden aan de HvA en schrijft geregeld over games voor diverse tijdschriften. Dierckx was co-creator van het rekenspel Sumico (2014) en tot 2015 oprichter en uitgever van Control.