Nieuws
Now Reading
GDC2014 • Vlambeer: “Launch Luftrausers was eng”
0

GDC2014 • Vlambeer: “Launch Luftrausers was eng”

by Matthijs Dierckx21 maart, 2014

 

De launch van Vlambeers Luftrausers is door de pers onthaald met een berg zeer positieve recensies, maar voor het duo zelf was de lancering “best eng”.

Op de GDC spraken we met Rami Ismail: “Het is een heel lang traject geweest. En het best eng om zo lang te moeten wachten. Normaal gesproken zitten er hooguit een paar maanden tussen concept en game. Dan voelt het nog als ‘ons zelf’. Deze game is gemaakt toen we boos waren [tijdens het cloning-verhaal]. Het is een boze, agressieve game. Zo voel ik me niet meer. En dat maakt het nu veel kwetsbaarder.”

“Het is natuurlijk weer geweldig om te zien dat mensen de game hebben opgepikt. De review scores zijn hoog. Het is een mooi einde aan het verhaal. En om eerlijk te zijn is dit nu ook het definitieve einde van het Ridiculous Fishing-hoofdstuk.”

Luftrausers is nu uit op PlayStation 3, PlayStation Vita, Mac, PC & Linux

About The Author
Matthijs Dierckx
Dierckx was tien jaar lang oprichter-uitgever van Control. Sinds 2015 werkt hij als componist en sound designer aan diverse projecten, waaronder roguelite cult-hit Unexplored. Hij werkt één dag per week aan de HvA en schrijft over games voor diverse publicaties. In een ver verleden was hij uitgever of hoofdredacteur van PC Zone, GameQuest, PlayNation en FilmValley.