Nieuws
Now Reading
Nieuws • Hermen Hulst: “Hoge attach rate voor Killzone: Shadow Fall was ons doel”
0

Nieuws • Hermen Hulst: “Hoge attach rate voor Killzone: Shadow Fall was ons doel”

by Eric Bartelson31 januari, 2014

Sony had een goede dag gisteren. Niet alleen kondigde het bedrijf de vernieuwde PS Vita aan, ook werd gemeld dat Killzone Shadow Fall van het Amsterdamse Guerrilla Games in de twee maanden na de lancering van de PS4 maar liefst 2,1 miljoen exemplaren heeft verkocht.

Daarmee is het de snelst verkopende game uit de serie, maar is het (nog) niet de best verkochte volgens Managing Director Hermen Hulst: “Van de Killzone games voor de PS3 (deel 2 en 3) zijn telkens tussen de 3.5 en de 4 miljoen stuks verkocht. We hebben dus nog wel even te gaan, maar zijn aardig op weg.” Hulst is vooral te spreken over de attach rate van de game met de PS4 hardware. Bijna de helft van alle PS4-bezitters heeft de game gekocht. “Dat is precies waarop we hebben ingezet.”

Blij team

Het nieuws is enthousiast ontvangen in de Amsterdamse studio, al kwam dit cijfer niet als een verrassing. Hulst: “We houden de Guerrillas natuurlijk goed op de hoogte. De goede verkopen komen dus voor niemand in de studio uit de lucht vallen. Maar het team wordt hier natuurlijk wel heel blij van. Als je een paar jaar keihard aan een game werkt, wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen hem spelen.”

Killzone Shadow Fall verdeelde de meningen van reviewers bij release en de Metascore van 73 is de laagste in de serie. Voelt dit dan als wraak? Hulst lacht. “Nee hoor. We lezen zoveel mogelijk kritieken, niet alleen van de pers maar ook van gebruikers. Dit heeft al geleid tot de een aantal goede verbeteringen van het spel. We hebben ons voor release gecommitteerd aan het maken van verbeteringen en uitbreidingen van de game. Daar is het team nu heel hard mee bezig.”

About The Author
Eric Bartelson
Eric Bartelson
Eric Bartelson is co-founder en voormalig hoofdredacteur van alles Control. In het verleden was hij hoofdredacteur van GameQuest, schreef over games voor het Parool en was scout voor een grote publisher.