Nieuws
Now Reading
[Nieuws] Investeer in je favoriete game op Gambitious, zoals Candy Kids van Abstraction Games
0

[Nieuws] Investeer in je favoriete game op Gambitious, zoals Candy Kids van Abstraction Games

by Eric Bartelson25 september, 2012

Gambitious is dan nu echt officieel van start. De crowdfunding site die geheel gericht is op gameprojecten zou eigenlijk al tijdens Gamescom los gaan, maar dat bleek net even te vroeg. Nu kan de bezoeker van de site doneren en investeren in veelbelovende games. Zeven stuks om precies te zijn, van onbekende developers (Gl33k) tot  bekendere (Red Fly Studios) tot zeer bekende (binnenkort 3D Realms).

Ook Nederland is vertegenwoordigd. Abstraction Games zoekt 200.000 euro om de nieuwe IP Candy Kids naar zoveel mogelijk platformen te brengen. Zoals gezegd kan dat bij sommige games door net als op Kickstarter een donatie te doen (en dus het product vooraf te kopen), maar Abstraction-baas Ralph Egas kiest voor een pure investering. Kijk na de klik naar zijn uitleg en de eerste beelden van Candy Kids. Lees hier wat Gambitious oprichter Paul Hanraets heeft te zeggen over de site en lees hier het interview met Mike Wilson, één van de industrieveteranen die de gameprojecten doorlichten voordat ze worden toegelaten.

Studio’s die een project bij Gambitious aanmelden, worden vooraf beoordeeld door een panel industrieveteranen. “Projecten moeten goed doordacht en gedocumenteerd zijn”, zegt Paul Hanraets. “Zo vragen we om en businessplan waarin zaken als marketingstrategie en salesverwachtingen zijn opgenomen. We merken dat veel indies daar niet goed over nadenken.” Ralph Egas is enthousiast over die dienst: “Ons plan van aanpak is tot stand gekomen door tips die de deskundigen ons hebben gegeven. Wij hebben hierin het initiatief genomen en het is erg prettig werken met deskundigheid zonder dwingende adviezen.”

Candy Kids – Gambitious Pitch from Gambitious Crowdfunding on Vimeo.

About The Author
Eric Bartelson
Eric Bartelson
Eric Bartelson is co-founder en voormalig hoofdredacteur van alles Control. In het verleden was hij hoofdredacteur van GameQuest, schreef over games voor het Parool en was scout voor een grote publisher.