Nieuws
Now Reading
[Filmpje!] Eerste gameplaybeelden van Cargo Commander
1

[Filmpje!] Eerste gameplaybeelden van Cargo Commander

by Eric Bartelson26 maart, 2012
(advertentie)

Cargo Commander is de eerste game die uitkomt van Serious Brew, een nieuwe gamestudio van ex Triumph Studios medewerkers Daniel Ernst en Maarten Brouwer. Een paar weken geleden werd onze interesse al gewekt door een teaser trailer waarin een huis door de ruimte zweefde. Nu zien we in deze nieuwe trailer ook hoe de game echt speelt. Onze interesse is verder aangewakkerd.

Volgens Daniel Ernst gaat Cargo Commander (CC) over een working class hero, the Cargo Commander: “Hij verdient zijn weg terug naar huis door zoveel mogelijk verloren vracht te verzamelen in de ruimte voor een groot vrachtbedrijf. Het grote zwarte gat schrokt al het ruimteschroot op, dus je moet snel zijn voordat alles de grote leegte ingezogen wordt.”

“De CC heeft een homecontainer die dient als zijn huis ver weg van huis en is te vergelijken met de cabine van een trucker. Mails van zijn gezinnetje op aarde en versieringen die zijn container huiselijk maken zorgen ervoor dat hij zijn verstand bewaard en heelhuids terugkomt met genoeg geld om zijn gezinnetje te voorzien.”

“De homecontainer trekt de random generated ruimteschroot containers aan die je moet doorzoeken op zoek naar de waardevolle cargo. Maar des te verder je de aangedockte containers in gaat des te langer en gevaarlijker is jouw weg terug. Mutanten, ruimte kwallen en zuurstofgebrek maken het je lastig lang in leven te blijven! Upgrades voor jouw vuistkanon geven je een overlevingskans. Maar of je ooit jouw weg terug naar huis en jouw gezinnetje vindt is nog maar de vraag…”

Binnenkort uit op Mac en PC.

Lees hier meer over de muziek en audio in CC.

About The Author
Eric Bartelson
Eric Bartelson
Eric Bartelson is co-founder en hoofdredacteur van alles Control. In het verleden was hij hoofdredacteur van GameQuest, schreef over games voor het Parool en was scout voor een grote publisher.