Control
Now Reading
[Event] Gamesdag tijdens het Holland Animation Filmfestival, kaartverkoop gestart
0

[Event] Gamesdag tijdens het Holland Animation Filmfestival, kaartverkoop gestart

by Redactie21 maart, 2012

Volgende week vrijdag vindt tijdens het Holland Animation Film Festival de HAFFgames DAY plaats. Wat gaan we doen? Op de eerste plaats: kijken. De presentatoren — Control’s Eric Bartelson en Matthijs Dierckx — ontvangen tal van gasten die verdeeld over diverse onderwerpen talloze fragmenten selecteerden. En met kijken bedoelen we dus: op een groot scherm, in de bioscoop.

Verder veel discussie. Animatieregisseur Fons Schiedon bekritiseert enkele bekende scènes uit games en geeft tips over hoe het allemaal beter kan. En ook: een debat over de kosten van animatie versus gamedevelopment. Animatie is per minuut nogal prijzig. Waarom is dat zo? Kan het niet veel goedkoper door meer technieken te hanteren uit de gamesindustrie? En natuurlijk dagen we het publiek uit zich te mengen in de discussie.

We gaan ook ‘doen’. Wat te denken van een live motion capture sessie? Techniek van het Nederlandse Xsens wordt gebruikt door veel grote animatie én gamesstudio’s — on stage laten ze zien hoe een scène in no-time in elkaar is te draaien. Ook vragen we in de ochtend het publiek een opdracht mee te geven aan twee pixel animators, die het resultaat in de middag zullen presenteren.

HAFFgames DAY is geen symposium, maar een festival-dag in een bioscoopzaal. Dus geen lezingen, maar vooral veel zien en horen. Locatie: Filmtheater ’t Hoogt (achter de Neude in Utrecht), volgende week vrijdag (30 maart) van 10:30 tot 18:00 uur. Kaarten voor de hele dag kosten 35 euro en zijn nu te bestellen (kaarten zijn ook te koop aan de deur — maar mocht de belangstelling erg groot zijn, dan loop je natuurlijk altijd het risico dat het is uitverkocht). Bestellen doe je op deze pagina (klik op HAFFgames DAY onder HOOGT 1).

HAFFgames DAY en HAFFgames SPOTLIGHT worden gesponsord door het Prins Bernhard Cultuurfonds, waarvoor dank!

Selectie van de onderwerpen:

  • PIXEL ART
  • GAME SHORTS
  • BUILD BETTER SCENES
  • GAMEFILMS, FILMGAMES
  • INSPIRERENDE ANIMATIE VOOR DEVELOPERS
  • STORYTELLING
  • ANIMATION BLENDING
  • GHIBLI’S EERSTE GAME
  • LIVE MOCAP
  • DEBAT: IS ANIMATIE TE DUUR?
  • MACHINIMA
About The Author
Redactie
Redactie