Nieuws
Now Reading
[Development] Two Tribes: “Swords & Soldiers conversie was lastiger dan we dachten”
0

[Development] Two Tribes: “Swords & Soldiers conversie was lastiger dan we dachten”

by Eric Bartelson25 mei, 2011

Terwijl Ronimo Games net zijn nieuwe game Awesomenauts heeft aangekondigd, legt Two Tribes de laatste hand aan de iOS versie van de eerste Ronimo game Swords & Soldiers. De game is zo goed als af en verschijnt binnenkort via publisher Chillingo.

Lead Designer Collin van Ginkel beschrijft op zijn blog dat ze het omzetten van de controls naar een touchscreen ‘in eerste instantie hebben onderschat.’ Met de vinger door het level scrollen was heel makkelijk, maar de echte problemen begonnen bij knoppen waarmee je units bouwt, upgrades uitvoert en special attacks activeert. Andere versie van Swords&Soldiers (Wii, PS3 en PC) gebruiken heel intensief het mouse over effect, waarbij informatie getoond wordt als de cursor boven een knop hangt.

Uiteindelijk heeft Two Tribes de game nieuwe controls gegeven die dicht bij het origineel blijven. “We hebben niet zozeer een versie genomen als uitgangspunt, maar meer een iPhone vertaling gemaakt van de Swords & Soldiers ervaring”, zegt Van Ginkel. “We hebben veel aangepast om het te laten voelen als een echte iPhone/iPad app.” De game is onderdeel van de publishing strategie van Two Tribes. Indie games die nog niet eerder op een iOS device zijn verschenen, worden door de studio in Amersfoort omgezet en uitgegeven met hun vaste partner Chillingo.

About The Author
Eric Bartelson
Eric Bartelson
Eric Bartelson is co-founder en voormalig hoofdredacteur van alles Control. In het verleden was hij hoofdredacteur van GameQuest, schreef over games voor het Parool en was scout voor een grote publisher.