Nieuws
Now Reading
[Nieuws] Kalydo maakt browser based game van populair Runes of Magic
93

[Nieuws] Kalydo maakt browser based game van populair Runes of Magic

by Eric Bartelson25 februari, 2011


Het gaat goed met het Eindhovense Eximion. Opnieuw heeft het bedrijf een grote klant binnengehaald die een game laat omzetten naar een online browser based ervaring dankzij het Kalydo platform. Runes of Magic is een populaire free to play MMO die een stevige 7 gigabyte download nodig heeft voordat er gespeeld kan worden. Als de developers van Eximion er mee klaar zijn, is de game binnen een paar minuten te spelen in elke browser en via Facebook. Chris van der Linden is zeer trots op de opdracht: “Binnen een paar dagen draaide Runes al in de browser.”

Eximion heeft met het zelf ontwikkelde Kalydo een krachtige tool in handen waarmee letterlijk elk spel omgezet kan worden naar een browser based game. Waarom het dan zo lang duurt voordat publishers het jonge bedrijf vinden? “Er is een zeker mate van scepsis”, zegt Van der Linden. “Veel bedrijven kijken liever de kat uit de boom en wachten totdat iemand anders als eerste gaat.” Die eerste was Godswar Online die binnen no time op twee miljoen actieve gebruikers op Facebook zat.

De Duitse uitgever Frogster heeft kort daarna de opdracht gegeven om Runes of Magic dezelfde behandeling te geven. Van der Linden merkt dat nu het Kalydo-platform zich heeft bewezen, meer bedrijven geïnteresseerd zijn: “De mailbox zit propvol.” Runes of Magic is al speelbaar in de browser, maar het zal volgens Frogster tot Q2 duren voordat de game gereleased wordt. “Het halve team zit nu nog in Taiwan waar de game gemaakt wordt, maar hopelijk kunnen we de klus de komende tijd gewoon in Eindhoven afmaken.”
Eximion is ook op de GDC in San Francisco om Kalydo te promoten. Bezoek ze in booth nummer 1614, South Hall, Moscone Center.

Op het screenshot de eerste test van Runes of Magic op Facebook.

About The Author
Eric Bartelson
Eric Bartelson
Eric Bartelson is co-founder en voormalig hoofdredacteur van alles Control. In het verleden was hij hoofdredacteur van GameQuest, schreef over games voor het Parool en was scout voor een grote publisher.