Nieuws
Now Reading
[Event] Vechten tegen de slaap tijdens de Global Game Jam
2

[Event] Vechten tegen de slaap tijdens de Global Game Jam

by Matthijs Dierckx29 januari, 2011

De Global Game Jam is zo’n 30 uur onderweg. Nog zo’n 18 te gaan dus. In Nederland bijten momenteel op twee locaties — Hilversum en Leeuwarden — bijna tweehonderd man zich stuk op de schier onmogelijke opdracht: een game in 48 uur.

Het thema dit jaar (bekendgemaakt na een woordeloze Youtube-keynote van Keita Takahaski): Extinction. Op de een of andere manier leidde dat hier in Hilversum tot een aantal games over seks. Vissen met een anus in de staart die de speler moet binnendringen… Echt, we verzinnen het niet zelf. Minder, eh, apart, is de oplossing van een ander team met een ‘dirty mind’. Dat pixelde een hoop copulerende konijnen. Wat het allemaal uiteindelijk wordt, kun je morgen in de loop van de avond zien op www.globalgamejam.org als alle games zijn gesubmit.

De meeste teams bestaan voor een groot deel uit studenten. Control doet dat wat slimmer en heeft zich aangesloten bij de Studio Director van GameHouse Studios (van Zylom, RealGames) en de apen van Monkeybizniz, de Urechtse animatie- en gamesstudio. Het resultaat zover: Tender Blender. En wat dat inhoudt zie je morgen. Als we daarvoor niet zijn overvallen door iets als slaap. Slaap… Slaaa…..

[Meer over de Global Game Jam op Bashers.nl. GGJ Nederland is georganiseerd door de Dutch Game Garden.]

About The Author
Matthijs Dierckx
Composer & Marketing Lead voor roguelite culthit Unexplored. Co-creator van de Android-hit Sumico. Bladenmaker bij uitgeverij Het Redactielokaal. Founder en voormalig Publisher van Control, Control500 en Control Conference.