Now Reading
Top 5 franchises die baat hebben bij motion controls
0

Top 5 franchises die baat hebben bij motion controls

by Redactie Online24 juni, 2010

Hoewel de standaard controller echt nog niet is uitgespeeld (haha! Sorry.) Is bewegingsbesturing nu echt aan een onstuitbare opmars begonnen. Na de Wii kwamen achtereenvolgens Microsoft (Kinect) en Sony (Move) met systemen waarbij de bewegingen van de speler door de console worden uitgelezen. Wij zetten vijf franchises op een rij waarvan wij denken dat deze nieuwe vorm van besturen echt wat toevoegt.

5) The Force Unleashed

Eigenlijk te voor de hand liggend om dit niet te zien gebeuren. Deze Star Wars reeks plaatst jou in de rol van Sith leerling Starkiller. Wij zouden er heel wat voor over hebben om de lightsaber nu eens één op één te kunnen bedienen. Aangezien dit al sinds de Wii de natte droom is van iedere Star Wars fan twijfelen we er niet aan dat iets dergelijks snel op de markt komt. Stiekem hopen we hierbij op een Move versie: je wilt toch iets in je handen houden als je met je lightsaber zwaait. De Microsoft tech demo die op E3 werd getoond negeren we daarom voor het gemak even.

4) The Elder Scrolls

De immense werelden die Bethesda keer op keer creëert voelen bijna echt aan. In Oblivion was het mogelijk om bijna alle gebruiksvoorwerpen in kamers of kerkers te manipuleren. Wat zouden wij het geweldig vinden als dergelijke interactie met je omgeving nu eens gewoon met je handen kon. Daarbij blijven de meeste functies gewoon toegankelijk via de controller, maar als je bijvoorbeeld een toverdrankje wilt mixen doe je dat met je handen via Kinect. Want waarom niet het beste van twee werelden gebruiken? Oh en dan bedoelen we niet het beschamende Two Worlds. Die game willen we liever vergeten.

3) Portal

We gaan even vals spelen. Ja, deze top vijf gaat over motion controls. Maar voor Portal hebben we een supreme deluxe fantasie: volledig 3D, en speelbaar met de Move controller. Als er een game is die al toonde hoe geweldig het is om 3D puzzels op te lossen was het deze wel. Door de portal gun ‘echt’ vast te houden, en de spelwereld letterlijk ‘in’ te kijken zou dit wel eens de allerbeste demonstratie van beide technieken kunnen zijn die Sony zich kan wensen.

2) Fight Night

Boksen op de Wii is een van de mindere onderdelen van Wii Sports. Maar dat wil niet zeggen dat deze sport geen potentie heeft met motion controls. Vooral Kinect lijkt ons subliem, gezien de mogelijkheid om het voetenwerk te integreren in de gameplay. En uiteraard kun je dan de klappen op het hoofd ook veel makkelijker ontduiken. Dit alles gecombineerd met de diepgang en het realisme van EAs Fight Night lijkt ons een sportspel om niet te versmaden.

1) Little Big Planet

LBP is een van de charmantste en creatiefste games die we speelden, maar wat een ramp om je eigen level te bouwen! Juist voor creatief knutselen is precisie  van belang. En hoewel er blijkbaar duizenden LBP level designers zijn die geen moeite hebben met de controller, zouden wij toch echt liever gewoon met onze handen werken. En nu we toch bezig zijn: mogen we in een toekomstige LBP dan alsjeblieft ook 3D games maken? Niet van het brillerige soort, maar gewoon, een Sackboy Doom kloon of zoiets? Oh what the hell. Doe dan ook maar in echte 3D.

About The Author
Redactie Online